۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتباه بزرگ و مهلک پ.ک.ک تحت تفکرات عبداله اوجالان

  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • ۷۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: تفکر نادرست منجر به عمل نادرست می شود و عمل نادرست البته منجر به نتایج نادرست می شود. نتایج نادرست باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی افراد و اطرافیان می شود و برای آنها دردسر ایجاد می کند و حتی گاهی منجر به نابودی آنها می شود.
پ.ک.ک از بدو تاسیس تا کنون از کردها و مسئله کرد سوء تعبیر کرده است و این تعبیر نادرست رفتار بدی را برای مردم کرد ایجاد کرده است. رفتار بد پ.ک.ک به پیامدهای بدی منجر شده و کردها را در بحرانی عظیم فرو برده است که باعث گمراهی مردم کرد شده است.

از منظر علم سیاست، مفهوم سیاست حزبی به معنای تفکر، تفسیر و برنامه ریزی جمعی برای رسیدن به اهداف است. وقتی فردی تاریخ پ.ک.ک را می خواند و یکی مثل من که سال ها با آنها کار کرده ام و در عمل دیده ام که این گروهک از بدو تاسیس هرگز به فکر گروهی و جمعی نبوده است، عبدالله اوجالان آمده و این گروه و جمع را نابود کرده است. فکر و نظر خود را به گروه تحمیل کرد.

از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۸، عده ای به طور جمعی به فکر تأسیس حزب افتادند و پیش نویس قوانین و برنامه های حزب را تهیه کردند و پ.ک.ک در حال تهیه و نادیده گرفتن تمام زحمات اعضای خود در طول این سال هاست. بیش از ۵ درصد از پیش نویس پیشنهادی در نشست آنکارا در پیش نویس جدید گنجانده شده است. که البته پ.ک.ک را که از یک حزب به یک گروه تروریستی چند ملیتی تبدیل کرد.

در تاریخ ۲۷/۱۱/۱۹۷۸ اولین کنگره پ.ک.ک در منزل سید الدین زوغورلو در روستای فیس واقع در مرز آمد با حضور حدود ۲۲-۲۰ نفر برگزار شد. عبدالله در این کنفرانس خود را همه کاره می کند و سعی می کند چندین ساعت به تنهایی صحبت کند. شرکت کنندگان در کنگره نظرات خود را در مورد این پیش نویس نوشته بودند، اما در نتیجه مذاکرات انجام شده در کنگره در پیش نویس قرار نگرفتند.
آنچه که جای سوال ایجاد می شود این است که در برنامه ای که تصویب شد، چگونه حل مسئله کردها مورد توجه قرار گرفت؟
وقتی برنامه را می‌خوانید،مشخص می‌شود که راه‌حل مشکل کرد فقط بر اساس سوسیالیسم علمی در نظر گرفته می‌شود،اما این سوسیالیسم علمی مارکس لنین نیست، بلکه سوسیالیسم ویتنامی است. سوسیالیسم عموماً یک مفهوم فکری برای حل طبقات اجتماعی است، نه برای حل قلمرو، استقلال انسانی و خودمختاری.در اینجا پ.ک.ک در زیر سایه ذهن عبدالله اوجالان اشتباه بزرگ و مهلکی را مرتکب شده است، زیرا قوانین و برنامه های تعیین شده برای اداره امور پ.ک.ک در سایه اجرای مفهوم سوسیالیسم علمی تدوین شده است.
به عبارت دیگر، پ.ک.ک تحت تفکران عبداله اوجالان یک اشتباه در رفتار و عمل و یک اشتباه استراتژیک مرتکب شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین