۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • نوزادان و کودکان همیشه بی گناه ترین قربانیان قتل عام های وحشیانه سازمان تروریستی پ.ک.ک بوده اند(بخش اول)

نوزادان و کودکان همیشه بی گناه ترین قربانیان قتل عام های وحشیانه سازمان تروریستی پ.ک.ک بوده اند(بخش اول)

  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۱۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پ.ک.ک از ابتدای تاسیس خود با تفکر کمونیستی بر ایده متریالیزم برای حذف مخالفان خود از یک فرمول ویژه استفاده می کرد و از متدهای استالین گونه استفاده می کردند  ومتد انها  این بود که دشمن باید نابود شود و بخصوص از روشهای حذف فیزیکی افراد وبخصوص کردها بیشتر مد نظر قرار دادند اگرجزئی از جامعه و یا عشیره و طایفه و یا خانواده با دشمن در ارتباط بود کل مجموعه را هدف قرار می دادند مثلا اگر در یک خانواده فردی مرتبط با ارگان دولت بود کل اعضای خانواده را مورد هدف و قتل عام می کردند  ودر کردستان ترکیه از وحشیانه ترین روشها برای سرکوب کردها استفاده کرد ند و انها بر این باور بودند که با رفتار خشن وداعش گونه وایجاد ترس و رعب در بین مردم ایجاد کنند تا اینکه مردم مطیع انها بشوند وبه همین سبب کردستان ترکیه بخصوص در شهرهای شرناغ، جزیره،بتلیس،ماردین  …خیلی از کردها را قتل عام کردند وبرای کشتن یک نفر کل خانواده اش را به رگبار می بستند مثلا اگر سرپرست خانواده مختار روستا بود کل خانواده اش را از پیر و کودک و حتی زنان حامله را نیز قتل عام کرده اند
برای درک مطب چکیده ای از قتل عام های پ ک ک را در تاریخهای گوناگون در کردستان ترکیه جمع اوری کردیم تا بتوانیم صدای کودکان یتیم را که توسط گروهگ تروریستی پ ک ک کشته شده اند را به گوش انسانها برسانیم

حملات پ‌ک‌ک به شهرک‌ها در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ و همچنین غیرنظامیان، حتی تیراندازی به نوزادان در گهواره ، از حافظه‌ها پاک نشده است.

به دلیل این حملات، بسیاری از کودکان در سنین پایین از حق زندگی محروم شدند. اگرچه بسیاری از کودکان با جراحات از این حملات جان سالم به در بردند، اما مجبور شدند با اندام های از دست رفته خود به سختی به زندگی خود ادامه دهند.

عکس سرکان اردم ۳ ساله که در میان ۲۲ نفر که ۱۳ نفر از آنها کودک بودند در سال ۱۹۹۳ در روستای درینجه در منطقه بایکان سیرت به ضرب گلوله تروریست های پ.ک.ک کشته شدند، چهره ظالمانه تروریسم را به نمایش گذاشت.

عبدالله اوجالان، رهبر این سازمان تروریستی نیز پس از این کشتار به عنوان ” قاتل کودکان ” یاد می شود.

در حالی که عکس سرکان اردم ۳ ساله در روستای درینج که به جسدش تیراندازی شده و چهره بی رحم تروریسم را به افکار عمومی جهانی نشان می دهد، ردپایی عمیق در خاطره ها به جا گذاشته است، عکس محمد ۹ ماهه به این سند اضافه شد.
الیف تریم ۱۱ ساله، مظلوم گونش ۱۱ ساله که در جریان حملات YPG/PKK به مناطق تحت اشغال YPG/PKK در سوریه برای خرید نان در منطقه Ceylanpinar شانلی اورفا از خانه خود خارج شدند. که در خیابان مشغول بازی بودند و امینه ۱۲ ساله که با مادرشان در محله نصیبین جلوی درب منزلشان به قتل رسیدند و خواهر ۱۵ ساله اش لیلا یلدیز نیز به کشته رسیدند.
در حالی که یک نوزاد و ۴ کودک کشته شده توسط تروریست ها در همان روز در گریه به خاک سپرده شدند،
۲ تن از کشته شدگان در تله خائنانه پ.ک.ک در شهر دیاربکر کودک بودند
مهمت بوزیل ۱۲ ساله و اومر یلدیز ۱۵ ساله از جمله ۷ نفری بودند که در حمله تروریست های پ.ک.ک با مواد منفجره دست ساز به خودرویی که روستاییان قصد جمع آوری چوب در آن را داشتند به قتل  رساندند.
مهمت بوزیل ۱۲ ساله که با خانواده اش در باتمان زندگی می کند، در حال آماده شدن برای امتحان مدرسه  بود.

ایاز ۸ ساله و خواهر ۴ ساله اش نوپلدا گل اوغلو در ۱۵ جولای در منطقه اواجیک تونجلی بر اثر انفجار مواد منفجره ای که قبلاً توسط سازمان تروریستی جدایی طلب در زمین کار گذاشته شده بود، جان خود را از دست دادند.
عکس های دو برادر با بادکنک در دست وبا چهره ی خندان اثری فراموش نشدنی بر روی لنز  دوربین عکاسی ها گذاشت.
حمله خائنانه پ ک ک پسری بنام  دیار ۱۳ ساله را از زندگی قطع کرد
پسر عموی وی سروت (۲۳) و دیار بیلن ۱۳ ساله بر اثر انفجار مواد منفجره گذاشته شده در جاده توسط تروریست ها در هنگام عبور مینی بوس که پس از خروج از یک گروه برای بازگشت به فستیفال  حرکت کرده بودند جان خود را از دست دادند. در محل روستای Uyanık در دامنه کوه Cudi جایی که آنها می‌خواستند در روز ۵ مه در منطقه سیلوپی شیرناک یک پیک نیک برگزار کنند .
بدرهان نوزاد ۱۱ ماهه به همراه مادرش به قتل رسید
در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸، هنگام بازدید از همسرش، گروهبان سرکان کاراکایا، افسر ژاندارمری، که در منطقه پایگاه در حدود ۳۰ کیلومتری شهر مشغول به انجام وظیفه بود، در موقعیت جریان بمب  در شهر Büyükçiftlik در ناحیه یوکسکووا حکاری، در حالی که وسیله نقلیه استفاده می کرد. توسط نورجان کاراکایا در حال عبور بود، تروریست ها که قبلا در جاده مین گذاشته  بودند، بر اثر انفجار مواد منفجره ، زن ۲۵ ساله و نوزاد ۱۱ ماهه اش بدیرهان کاراکایا کشته  شدند.

(ادامه دارد )

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین