۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو سابق پ.ک.ک از تروریست ها خواست تسلیم شوند

عضو سابق پ.ک.ک از تروریست ها خواست تسلیم شوند

  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۵۹ بازدید
  • ۱

عضو سابق پ ک ک به آغوش خانواده خود بازگشت و از تروریست ها خواست که تسلیم شوند.

به گزارش انجمن بی تاوان، یک زن تروریست که پس از تسلیم شدن در نتیجه تلاش های ترغیب کننده پلیس ترکیه به خانواده خود پیوسته بود، از اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک خواست تا خود را تسلیم کنند.

ی.ت که در سال ۲۰۱۴ توسط پ.ک.ک از منطقه شمدینلی در استان حکاری در جنوب شرق ترکیه به اردوگاه های این گروه در شمال عراق برده شده بود، با حمایت خانواده اش با تلاش اداره پلیس استان ایغدیر متقاعد شد که تسلیم شود.

او که از عراق گرفته شده و به ترکیه آورده شده بود، با خانواده اش در ایغدیر که منتظر او بودند ملاقات کرد. Y.T. روند نحوه پیوستن او به گروه، آنچه در اردوگاه های پ.ک.ک از سر گذرانده، فشارهایی که با آن روبرو بوده، ترس و وحشت در گروه را شرح داده است.

ی.ت با بیان اینکه در سنین جوانی فریب خورده و به این گروه پیوسته است. گفت: “من از شمدینلی به این گروه ملحق شدم. آنها مرا به منطقه عراق منتقل کردند، من در آنجا ماندم و شش ماه آموزش دیدم. رویکردهای غیرانسانی در آنجا (در اردوگاه ها) کافی است تا مردم از تصمیمات خود پشیمان شوند.” Y.T. افزود که تروریست های زیادی در اردوگاه ها هستند که می خواهند به خانواده های خود ملحق شوند.

با فراخواندن افراد حاضر در گروه به تسلیم، Y.T. ادامه داد: “مثل من، افراد زیادی هستند که می خواهند برگردند، اما از گروه می ترسند، ناآرام و می ترسند. یکی از آنها دوست من بود، او از ترس اینکه نتواند برگردد فوت کرد. آنها حتی تصمیم می گیرند که آیا برگردند یا خیر. شما اجازه دارید نیازهای ضروری خود را برآورده کنید. چیزهایی وجود دارد که آنها تحمیل می کنند. حکم زندان وجود دارد، چیزی وجود دارد که به آن “انزوا” می گویند که در آن هیچ کس برای مدت طولانی به هیچ وجه با شما ارتباط برقرار نمی کند. بسیاری از افراد هستند که این مشکل را دارند. تمایل به فرار دارند، اما بسیاری هستند که نمی توانند این کار را انجام دهند، زیرا می ترسند که سازمان تروریستی کاری انجام دهد.”

او بیان کرد که چگونه “بدرفتاری نیروهای امنیتی در ترکیه” به آنها در داخل گروه گفته شده است و پس از تسلیم شدن او متوجه شد که اینطور نیست و به گرمی مورد استقبال پلیس قرار گرفت.

“من هرگز رویکردی را از سوی پلیس ندیده‌ام که در اردوگاه‌های پ‌ک‌ک توصیف شده است، می‌توانم این را به میل خودم بگویم. از رویکردها بسیار راضی بودم. آنها مطمئناً مانند یک زندانی به من نزدیک نشدند، بلکه با من مانند یک زندانی رفتار کردند. یک مهمان. روند تسلیم من به آرامی پیش رفت.”

ی.ت خطاب به کسانی که هنوز در گروه تروریستی پ.ک.ک هستند. گفت: “توصیه من به آنها این است که در فرصت و زمان مناسب تسلیم شوند، زیرا وقتی فرصت پیدا کردم فرار کردم. این تنها راه جبران ظلمی است که آنها در حق خود، خانواده و کشورشان کرده اند.” این بزرگترین لطفی است که آنها می توانند در حق خود انجام دهند.”

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. والا ما خیلیا رو دیدیم ک اومدن و ب بقیه توصیه کردن که برن بعدشم اشغال چرا دروغ میگی اگه راست میگی بگو اونی ک برگشته کیه عکسش چرا نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین