۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نشست شورای عالی همکاری استراتژیک ایران و ترکیه | روحانی: راهی جز تقویت روابط دوستانه ایران و ترکیه برای غلبه توطئه‌ها وجود ندارد/ اردوغان: ایران و ترکیه برای توسعه و تعمیق روابط عزم و اراده جدی دارند

نشست شورای عالی همکاری استراتژیک ایران و ترکیه | روحانی: راهی جز تقویت روابط دوستانه ایران و ترکیه برای غلبه توطئه‌ها وجود ندارد/ اردوغان: ایران و ترکیه برای توسعه و تعمیق روابط عزم و اراده جدی دارند

  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، حسن روحانی روز سه شنبه طی سخنانی در ششمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه که بدلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد، اظهار داشت: روابط دو کشور همواره بر مبنای حسن همواری و ارزش‌های مشترک فرهنگی و احترام متقابل و همچنین توجه به منافع مشترک دو کشور و ثبات، امنیت و صلح در منطقه بوده است.

دکتر روحانی افزود: مرزهای دو کشور همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و بویژه در ۷ سال گذشته تلاش دو دولت بر مبنای توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر دو کشور در منطقه بسیار حساس خاورمیانه قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ در منطقه هستند و همواره دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌هایی نسبت به هر دو کشور وجود داشته و امروز هم وجود دارد، به همین خاطر راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر اینگونه توطئه‌ها وجود ندارد.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد توافقاتی که در این نشست مشترک با حضور هیات های عالیرتبه دو کشور حاصل خواهد شد برای روابط دو جانبه مثمر ثمر و سازنده باشد.

اردوغان: ما در ترکیه ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دادیم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ششمین نشست اجلاس شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه امروزمان را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌کنیم ولی به رغم این مشکل ما اراده برگزاری این جلسه را نشان دادیم. این اراده خود پیام بسیار مهمی است.

اردوغان تصریح کرد: گفت‌وگوهای بین ایران و ترکیه در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه از نقش تعیین کننده برخوردار است. همراه با کاهش شدت شیوع ویروس کرونا من مطمئن هستم که سطح همکاری‌های دو کشور به سطح قبل باز خواهد گشت.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: بدین وسیله برای کلیه شهروندان ایرانی که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند آرزوی رحمت و مغفرت می‌کنم و برای بیماران این بیماری آرزوی شفای عاجل می‌کنم.

وی اظهار داشت: در اوایل شیوع ویروس تجهیزات پزشکی لازم برای را برای ملت ایران فرستادیم که نشان از حمایت ما از ملت ایران بود. در چارچوب همبستگی ما به عنوان دو کشور و به عنوان کل بشریت مطمئن هستم که از پَس این ویروس برخواهیم آمد. ما در ترکیه به رغم افزایش موارد مبتلا به ویروس کرونا در دوران اخیر همچنان این ویروس را تحت کنترل قرار دادیم.

اردوغان تاکید کرد: از سوی دیگر سیستم بهداشت و سلامت خود را با بیمارستان‌های جدیدی که ایجاد کردیم تقویت کردیم و به رشد خود در تولیدات ادامه می‌دهیم. خداوند در قرآن به ما فرموده‌اند که در پایان هر سختی حتما یک فرجی به شما داده می‌شود و من مطمئن هستم در پایان شیوع کرونا ایران و ترکیه قوی‌تر از گذشته روند خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز نیز همراه با دوستان خود در چارچوب نشست برای توسعه بیشتر همکاری‌های خود تلاش خواهیم کرد. امروز توافقات و همکاری‌هایی که داشتیم مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای تشدید این همکاری‌ها تلاش خواهیم کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین