۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نشست اختصاصی کاترین اشتون با گروهک تروریستی کومله در واشنگتن

نشست اختصاصی کاترین اشتون با گروهک تروریستی کومله در واشنگتن

  • ۹ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

بله اشتباه تایپی نیست! درست خوانده اید، دیدار کاترین اشتون با تروریستهای کومله ای که دستشان به خون قریب به ۲۰۰۰ هموطن مان آلوده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری آکام نیوز : دوشنبه گذشته،صلاح بایزیدی مسئول ارتباطات و نمایندگی گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله (شاخه مهتدی) در ایالات متحده آمریکا، در جلسه ای خصوصی و صمیمانه با خانم “کاترین اشتون” نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا در وزارت خارجه در واشنگتن شرکت کرد.

این جلسه با شرکت تعداد زیادی از سفرا و دیپلمات های کشورهای اروپایی، چندین عضو کنگره آمریکا و نمایندگان مراکز تحقیق سیاسی تحت نظارت خانم جین هارمان عضو بلندپایه کنگرس آمریکا، در مرکز پرستیژداری وودرو ویلسون برگزار گردید. حضور تعداد چشمگیری از سفیران چند کشور اروپایی، دیپلمات های کشورهای اروپایی، چندین نفر از اعضای کنگره آمریکا و عضو بلندپایه کنگره آمریکا خانم جین هارمان، در این جلسه جای تامل دارد!

موضوع اصلی نشست خانم کاترین اشتون برخی موضوعات مثل آخرین تحولات در خصوص چگونگی روند پیشرفت بحران اتمی ایران، احتمال نشست و مذاکره مستقیم میان آمریکا و ایران در آینده نزدیک و مسئله پاکسازی سلاح های شیمایی سوریه تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین موضوعاتی از قبیل حل مسئله کردها در کردستان ایران، حمایت از گروهکهای کردی خصوصا کومله برای دفاع از حقوق کردها!!، در اختیار گذاشتن کمکهای مادی و معنوی به تروریستهای کردی خصوصا کومله،ارتباط تنگاتنگ و مستمر منبعد با کومله، محکومیت اعدام شیرکو معارفی تروریست کومله و محکومیت اعدام احتمالی دیگر اعضای تروریست کردی در ایران، نقض حقوق بشر در ایران و کردستان!! و… از دیگر مسائل مطرح شده چند طرف بود!

نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا در شورای امنیت و امور خارجه کاترین اشتون، که مدت نزدیک به یک دهه، بعنوان نماینده اصلی جامعه بین المللی در نشست و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، شرکت داشته و حتی چندی قبل، در جریان شصت و هفتمین نشست عمومی سازمان ملل متحد، وظیفه برگزاری نشست و مذاکره میان وزرای خارجه ایران و آمریکا را برعهده داشته، تردید و دو دلی و شک خودش را در خصوص توافق پایانی با جمهوری اسلامی ایران مخفی نکرد و همچنان از اینکه به ایران اعتماد ندارد و ندارند،سخن گفت! کاترین اشتون از فعالیتهای سه دهه گروهک کومله در کمک به حل بحران کردها و مبارزه با جمهوری اسلامی تقدیر هم کرد!! و کومله را گروهی آزادیخواه و مبارزه نام برد!!

احتمال بروز اختلاف و دودستگی در میان جریانهای داخلی جمهوری اسلامی برای مذاکره با اروپا و آمریکا و خطر در دست گرفتن سلاح شیمایی سوریه توسط گروههای تروریستی و انتشار آن،پایان بخش بحث های این نشست بود.
در حاشیه این نشست، مسئول ارتباطات کومله در آمریکا(واشنگتن) صلاح بایزیدی، سلامهای گرم مهتدی را تقدیم به حاضرین و خصوصا کاترین اشتون و اعضای مجلس کنگرس آمریکا و سفرا و نمایندگان دولت های اروپایی کرد.

بایزیدی همچنین به مسئله نقض بسیار زیاد حقوق بشر در ایران! و تداوم سرکوب اقلیت های ملی و دینی و آئینی را از سوی جمهوری اسلامی ایران!،با چند تن از شرکت کنندگان مطرح و با آنها در این خصوص بحث و تبادل نظر کرد.

او همچنین از شرکت کنندگان و دولتهای اروپایی و اعضای کنگرس آمریکا بخاطر حمایتهایشان از کردهای ایران و خصوصا کومله قدردانی کرد و از آنها خواست همچنان کمکهای مادی خود را از کومله دریغ نکنند و می توانند از کومله بعنوان ابزار و اهرمی برای فشار بر رژیم ایران استفاده کنند و کومله را نماینده کردهای ایران معرفی و آنها را دوست قابل اعتماد آمریکا، اسرائیل و اروپایی ها خواند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین