۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • خشم عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله از مذاکرات ایران و ۱+۵ و همسویی با بنیامین نتانیاهو

خشم عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله از مذاکرات ایران و ۱+۵ و همسویی با بنیامین نتانیاهو

  • ۹ آذر ۱۳۹۲
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله،همانند سران گروهک کردستیز پژاک از توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ انتقاد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :عبدالله مهتدی سرکرده تروریست های کومله، در سمینار تشکیلاتی این گروهک تروریستی در شهر کلن آلمان،ضمن اعلام انزجار شدید از توافق هسته ای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران ،همسو و هم جهت با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو،او هم از واژه “اشتباه بزرگ تاریخی” بر علیه غرب در قبال جمهوری اسلامی ایران،استفاده کرد. مهتدی شخصا حاضر به پاسخگویی به سوالات منتقدین تشکیلاتی خود هم نشد و یکی از مسئولین کمیته آلمان گروهک کومله،بجای او به انتقادات پاسخ دادند! که البته این امر با واکنش تند اعضاء کومله روبرو شد،بطوریکه با هرج و مرج بوجود آمده در صحن جلسه،ساعاتی این سمینار با وقفه همراه شد که با وساطت تعدادی از افراد صاحب نفوذ،دوباره سمینار از سر گرفته شد.
این سمینار در دو بخش برگزارگردید
ش اول سمینار به سخنرانی در مورد اوضاع ایران،مسائل مربوط به نشست ایران و گروه ۵+۱،مذاکرات ایران و آمریکا، موضوع رفع تحریم ها،مسائل مربوط به سوریه،حزب الله لبنان و روابط سوریه و حزب الله لبنان با جمهوری اسلامی ایران،مسائل مربوط به کردستان ایران،اعدام اعضای کومله،احتمال اعدام قرب الوقوع زانیار و لقمان مرادی دو تروریست کومله و مسائل تشکیلاتی کومله توسط سرکرده گروه عبدالله مهتدی به سمع و نظر شرکت کنندگان رسید.

بخش دوم برنامه نیز به اوضاع تشکیلات کومله و روابط خارجی این گروه اختصاص یافت.

جلسه کمیتە آلمان کومله روز دوشنبه چهارم آذرماه جاری راس ساعت ١۴:۰۰ به وقت محلی، با حضور مهتدی و تعدادی از اعضای کمیته مرکزی و کمیته آلمان کومله برگزار گردید.

که در این جلسه ابتدا خوش آمد گوئی توسط رئیس جلسه به اعضاء ودستور جلسه قرائت گردید و سپس جلسه رسما شروع گردید.

در ابتدای جلسه اعضا کمیته در رابطه با بعضی از مشکلات کمیته ایرادهای مطرح کردند و به انتقاد از مهتدی سرکرده کومله پرداختند،عدم حضور مستمر سرکرده کومله در اردوگاه کومله در زرگویزله سلیمانیه کردستان عراق، برگزاری جلسات، سمینارهای خارجی،نشست ها با نمایندگان اروپا و دیدار با چند نماینده سنای آمریکا بدون هماهنگی با کمیته، بی توجهی و کوتاهی نسبت به اوضاع معیشتی، روحی و روانی پیشمرگان، تبعیض در میان سران و اعضای عادی و… از موارد مورد انتقاد به مهتدی بود.سپس پاسخ های کوتاه آنها توسط مسئولین کمیته داده شد.

مهتدی شخصا حاضر به پاسخگویی به سوالات نشد و مسئولین کمیته بجای او به انتقادات پاسخ دادند! که البته این امر با واکنش تند اعضا روبرو شد طوریکه با هرج و مرج بوجود آمده در صحن جلسه،ساعاتی این سمینار با وقفه همراه شد که با وساطت تعدادی از افراد صاحب نفوذ، دوباره سمینار از سر گرفته شد.

در ادامه مهتدی به مسئله توافق ایران با گروه ۵+۱ پرداخت و از این توافق بعنوان یک “اشتباه تاریخی”نام برد!جالب اینکه عین همین واژه را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بکار برده بود. مهتدی مدعی شد موج تحریم ها ایران را وادار کرد که به پای میز مذاکره برگردند و امتیازات سنگینی نیز به طرف های خود پرداخت کردند.

از جمله تعطیلی کامل نیروگاه اراک و همچنین توقف کامل غنی سازی در خاک ایران! مهتدی همچنین در ادامه گفت که ما همچنان به نمایندگان سنای آمریکا در خصوص اوضاع داخلی ایران اطلاعات می دهیم! و در خصوص نقض حقوق بشر در ایران نیز با احمد شهید دیدارهای خصوصی و محرمانه خوبی داشته ایم.

مهتدی همچنین دولت بشار اسد را دولت تروریست حامی ایران معرفی کرد و اعلام کرد که از کردهای کردستان سوریه توقع بیشتری می رفت!

ما که حاضر به همکاری با کردهای سوریه بر علیه دولت این کشور برای تشکیل کردستان سوریه هستیم!

مهتدی همچنین اعلام کرد ما نگران وضعیت زندانیان کومله در ایران هستیم و امیدواریم با فشارهای ما در محافل اروپایی و آمریکایی، مانع اعدام دیگر اعضایمان خصوصا اعدام زانیار و لقمان مرادی شویم.!

همچین در مورد ترمیم مسئولین کمیته دو نفر ازحاضرین در جلسه به عنوان اعضاء کمیته انتخاب شدند.

در نیمه دوم جلسه در مورد برگزاری روز کومله (در ۲۶ بهمن ماه) در آلمان بحث و گفتگو شد، که امسال هرچه باشکوەتر این مراسم باید برگزار شود و عدە بسیار کمی از اعضاء کمیته آلمان برای کمک و همراهی در برگزاری مراسم روز کومله اعلام آمادگی کردند،که این امر باعث شد سرکرده تروریستهای تجزیه طلب کومله،عبدالله مهتدی به حالت قهر جلسه را ترک کند!

این جلسه پرتنش و جنجالی در ساعت ١٨ دوشنبه چهارم آذرماه ۱۳۹۲ در شهر کلن آلمان،به پایان رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین