۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نجات دریاچه ارومیه با همکاری بانک جهانی

نجات دریاچه ارومیه با همکاری بانک جهانی

  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

وزیر اقتصاد در دیدار با عمر بوگارا، نماینده بانک جهانی بر توسعه و همکاری های ایران و بانک جهانی به ویژه در پروژه های اجتماعی، زیست محیطی و انسانی تاکید کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت : دکتر طیب نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سفرهای هیأت کارشناسی بانک جهانی درخصوص افزایش ایمنی جاده های ایران و کاهش آلودگی هوا در ماههای اخیر گفت: انتظار ما از همکاری های بین ایران و بانک جهانی بسیار بیش از سطح فعلی است و باتوجه به اینکه ایران جزو سهامداران بانک جهانی می باشد، بنابراین حق دارد از منافع و حق مالکیت خود در بانک جهانی منتفع شود.

وزیر امور اقتصادی ودارایی در ادامه ضمن ابراز تاسف از کاهش سطح همکاری های ایران و بانک جهانی طی چند سال گذشته، به ویژه در زمینه وام دهی گفت: در دیدار با خانم اندرسون (معاون رییس خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی)، ایشان نیز اظهار داشتند، محدودیت هایی که در سالهای اخیر در روابط بین ایران و بانک جهانی به وجودآمده، سوء تفاهمی بیش نبوده است.

دکتر طیب نیا افزود: در گذشته هم مشاور حقوقی بانک جهانی اعلام کرده بود که تحریم های بین المللی مانعی برای ادامه همکاری های بانک جهانی با ایران نیست.

وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه گفت: چند حوزه برای همکاری های فنی و مشاوره ای بین ایران و بانک جهانی به این بانک معرفی شده است که تمام آنها دارای جنبه های اجتماعی و انسانی و قاعدتاً جزو توجه و علاقه بانک جهانی هستند .

دکتر طیب نیا افزود: برداشت ما این است که یک نهاد تخصصی بین المللی مثل بانک جهانی همواره در ماموریت های خود سریع و کارآمد عمل می کند و انتظار ما این است که درخصوص یک فاجعه انسانی و اجتماعی عمده ای که در دریاچه ارومیه در حال روی دادن است با سرعت بیشتری اقدامات خود را هماهنگ کنیم وی افزود: ابتدا ایران نیز در این حوزه ساکت نبوده است و تیم های کارشناسی ایرانی مشغول مطالعه برروی شکل دریاچه ارومیه و احیاء این دریاچه مهم هستند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر توسعه و تداوم همکاری های ایران و بانک جهانی گفت:امیدواریم این همکاری ها به حوزه تامین مالی نیز گسترش یابد.

وی تهیه سند همکاری های ایران و بانک جهانی را گامی مهم برای گسترش روابط بین ایران و بانک جهانی دانست و گفت: باید هرچه زودتر این سند تهیه شده و به تصویب هیات مدیره بانک جهانی برسد

عمر بوگارا، مدیراجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی نیز از آمادگی کامل بانک جهانی به ویژه رییس جدید بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این بانک برای ارتقاء راهکارهای دوجانبه خبر داد.

وی با اشاره به تغییر ساختار بانک جهانی ابراز امیدواری کرد، ساختار نوین منجر به بهبود و ارتقاء روابط این نهاد بین المللی با کشورهای عضو شده و خدمات فنی و مشاوره ای نیز سبب تسهیل انتقال دانش به مشتریان این بانک که عمدتاً کشورهای عضو هستند، شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *