۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون نخست وزیر ترکیه: سخن گفتن از آتش بس اهانت به جمهوری ترکیه است/ جریان های سیاسی کرد درحال فریب ملت ترکیه هستند

معاون نخست وزیر ترکیه: سخن گفتن از آتش بس اهانت به جمهوری ترکیه است/ جریان های سیاسی کرد درحال فریب ملت ترکیه هستند

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۹۴ بازدید
  • ۰

سخن گفتن از آتش بس اهانت آشکار به جمهوریت ترکیه، دولت این کشور و ملت ترکیه است./ جریان های سیاسی کرد ترکیه در حال فریب دادن ملت ترکیه هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مدعی شده است: باید حزب دموکراتیک خلق ها خلع سلاح شود. شاخه ها و گروه های وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها امروزه در داخل ترکیه به اقدامات نظامی دست می زنند. تنها خلع سلاح شدن حزب کارگران کردستان (PKK) و کنگره جوامع کرد (KCK) کافی نیست. حزب دموکراتیک خلق ها نیز باید خلع سلاح شود. عناصر نظامی پ.ک.ک و KCK باید خاک ترکیه را ترک کنند. تصمیمات حکومت ترکیه در این جهت است. سخن گفتن از آتش بس اهانت آشکار به جمهوریت ترکیه، دولت این کشور و ملت ترکیه است. برابر دانستن دولت و ملت ترکیه با گروه تروریستی پ.ک.ک و سخن گفتن از آتش بس میان آنان یک اهانت بزرگ است. پ.ک.ک در این کشور به هیچ عنوان اجازه تشکیل حاکمیت پیدا نخواهد کرد، صلاح الدین دمیرتاش و تمام روسای وی خوب به حرفای ما گوش کنند ما به هیچ عنوان برادران کردمان را تسلیم ذهنیت ظالمانه پ.ک.ک نخواهیم کرد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: کسانی که در ترکیه در حال حمایت از حزب دموکراتیک خلق ها، پ.ک.ک و کنگره جوامع کرد (KCK) هستند در یک غفلت بزرگ به سر می برند. چیزی که حزب عدالت و توسعه از آن انتقاد می کند سوء استفاده حرکت های سیاسی کردها از دموکراسی در ترکیه است. جریان های سیاسی کرد ترکیه در حال فریب دادن ملت ترکیه هستند. روند مذاکرات صلحی که تحت عنوان پروژه برادری و برابری در ترکیه آغاز شده است تنها چیزی نیست که جریان های کردی از آن سخن می گویند. در درون این روند در کنار رعایت حقوق کردهای ترکیه، حمایت از حقوق علوی ها و حمایت از زنان محجبه نیز وجود دارد که بتوانند در این کشور از حقوق خود دفاع کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین