۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک HDP: ارتش به خاطر حمایت از داعش کردها را هدف قرار داده است/ پ.ک.ک یک حرکت مردمی است

رئیس مشترک HDP: ارتش به خاطر حمایت از داعش کردها را هدف قرار داده است/ پ.ک.ک یک حرکت مردمی است

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

عملیاتی که ارتش ترکیه آغاز کرده است به صورت شفاف و آشکار به جای نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کردها را هدف قرار داده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که برای شرکت در میتینگ اعتراضی به بمباران جنگنده های ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک به آلمان سفر کرده بود در شهر کلن این کشور با حضور در راهپیمایی اعتراضی کردها و ایزدی های آلمان در گفتگو با تلویزیون “صدای آلمان” (Deutsche Welle)عنوان کرد: عملیاتی که ارتش ترکیه آغاز کرده است به صورت شفاف و آشکار به جای نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کردها را هدف قرار داده است. نزدیک به ۳ سال است ترکیه از داعش حمایت می کند. حتی در داخل ترکیه کمپ های آموزشی نظامیان داعش نیز در حال فعالیت است. اگر چه حکومت ترکیه هر نوع ارتباط و حمایت از داعش را تکذیب کرده است ولی ما شواهد و مدارکی داریم که نشان دهنده ارسال سلاح توسط ترکیه به داعش است. آنکارا داعش را به عنوان همسایه مرزی خود ترجیح می دهد. ترکیه به هیچ عنوان خواستار قرار گرفتن یک دولت کردی در مرز با سوریه نیست. میان حکومت ترکه و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نزدیکی های ایدئولوژیک و استراژیکی وجود دارد. به همین خاطر نیز ترکیه عملیات هوایی خود را به جای مواضع داعش بر مواضع کردها متمرکز کرده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها هیچ ارتباطی با حزب کارگران کردستان (PKK) نداریم. پ.ک.ک یک حرکت مردمی است که برای آزادی تلاش می کند. در عین حال یک گروهی است که در راه مبارزه برای دموکراسی و برابری فعالیت می کند. ما راههایی که پ.ک.ک برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده را تایید نمی کنیم. ولی این را نیز باید قبول کنیم که برنامه ای که پ.ک.ک آن را دنبال می کند ترور نیست.
یوکسکداغ در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در داخل کشور آلمان درصد قابل توجهی شهروندان کرد آلمانی وجود دارند. به همین دلیل این کشور در حل و فصل مسئله کردها یکی از کشورهای مهم خارجی برای ترکیه به حساب می آید. ما خواهان حل و فصل مسئله کردها در داخل جامعه و ملت ترکیه هستیم ولی دولت آلمان نیز به خاطر مسئولیت هایی که در قبال شهروندان کرد آلمانی خود دارد برای حل و فصل مسئله کردهای ترکیه در چارچوب دموکراتیک و مسالمت آمیز می تواند کمک های شایان توجهی داشته باشد. دولت آلمان باید رسما از دولت ترکیه بخواهد تا برای بازگشت به میز مذاکرات و از سرگیری روند مذاکرات صلح دعوت رسمی به عمل آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *