۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون HDP: نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه، تلاش برای کودتا است

رئیس فراکسیون HDP: نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه، تلاش برای کودتا است

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۸ بازدید
  • ۰

نادیده گرفتن نتایج انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ در ترکیه به صورت آشکار نشانه های یک کودتا است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، ادریس بالوکن، رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با اشاره به فضای به وجود آمده در عرصه سیاسی ترکیه مبنی بر برگزاری انتخابات زود هنگام عنوان کرد: مطرح کردن مسائلی مانند انتخابات زودهنگام در ترکیه در واقع تلاش برای بی اثر کردن نتایج انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه است. مطرح کردن انتخابات زودهنگام در پارلمان ترکیه توسط حزب عدالت و توسعه بدین معنی است که این حزب نتایج انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه را به رسمیت نمی شناسد. حکومت موقت در تلاش است تا خارج از مسئولیت های خود اقدام کرده و تقویم انتخابات زودهنگام ارائه دهد. این اقدامات به صورت واضح نقض قانون اساسی کشور ترکیه است.
وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: نقض قانون اساسی کشور توسط حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور تکراری شده است. نادیده گرفتن نتایج انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ در ترکیه به صورت آشکار نشانه های یک کودتا است. حزب دموکراتیک خلق ها به عنوان حزبی که مشروعیت خود را از ملت ترکیه کسب کرده است و در ۷ ژوئن ۲۰۱۵ به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده است به هیچ عنوان نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمان ترکیه توسط حزب عدالت و توسعه را نخواهد پذیرفت.
ادریس بالوکن در ادامه اظهارات خود با اشاره به سخنان زبیر آیدار مسئول شاخه اروپایی پ.ک.ک که در اظهاراتی عنوان کرده بود: «روند مذاکرات صلح به پایان نرسیده است و ما به توافقنامه ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ (دلمه باغچه) وفادار هستیم» گفت: این اظهارات بسیار مهم و مفید است. این اظهارات شاخه اروپایی پ.ک.ک بعد از سخنرانی صلاح الدین دمیرتاش مبنی بر پایان دادن به درگیری ها توسط پ.ک.ک بسیار مسرت بخش بود.
رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه خاطرنشان کرد: حزب عدالت و توسعه بعد از بیانیه مشترک کاخ دلمه باغچه و در پی آن بیانیه عید نوروز عبدالله اوجالان در دیاربکر دو راه پیش رو داشت. یا اقدامات جدی در روند مذاکرات صلح را بایستی آغاز می کرد و یا به راه های پایان دادن به روند مذاکرات صلح رجوع می کرد. در دیدارهایی که با عبدالله اوجالان داشتیم وی بر این مسئله شدیدا تاکید داشت. اوجالان بارها تاکید کرده بود که «حزب عدالت و توسعه نباید از روند مذاکرات صلح عقب نشینی کند. اگر حزب عدالت و توسعه از روند مذاکرات صلح بیرون رود کشور با هرج و مرج و ناامنی مواجه خواهد شد». اکنون مشاهده می کنیم که پیش بینی های عبدالله اوجالان عملی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *