۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • مشارکت اجباری کودکان درگروهک ها نوعی “جنایت علیه بشریت”تلقی می شود

مشارکت اجباری کودکان درگروهک ها نوعی “جنایت علیه بشریت”تلقی می شود

  • ۶ فروردین ۱۴۰۳
  • ۶۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک و بسیاری از قوانین بین المللی، استخدام کودکان در جنگ را به عنوان “جنایت علیه بشریت” تعریف می کنند. گزارش ها حاکی از آن است که YPG/PKK با مجبور کردن دختران و پسران به پیوستن به این سازمان، قوانین بین المللی و حقوق بشر را نادیده می گیرد. اعضای پ‌ک‌ک که بیشتر سعی می‌کنند کودکان ربوده‌شده از خانواده‌های کرد را برای پیوستن به سازمان جذب کنند، از کودکان استثمار کرده و آنها را مجبور به جنگ در سازمان می‌کنند. کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک و بسیاری از قوانین بین المللی، استخدام کودکان در جنگ را به عنوان “جنایت علیه بشریت” تعریف می کنند.

سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های غیردولتی به طور مکرر نقض‌های YPG/PKK علیه کودکان را برجسته می‌کنند. به عنوان مثال، گزارش ۱۰۷ صفحه ای تحت عنوان “تحت مدیریت کردها: نقض حقوق در مناطق تحت کنترل PYD درشمال سوریه” که توسط HRW در سال ۲۰۱۴ تهیه شده بود، همه جنایات این سازمان تروریستی را با جزئیات فاش کرد.

در بخشی از گزارش مربوط به کودکان آمده بود که تعداد زیادی از کودکان در سازمان وجود دارد. در این گزارش اطلاعاتی مبنی بر استفاده PYD/PKK از کودکان زیر ۱۸ سال برای مقاصد نظامی به اشتراک گذاشته شد و گفته شده که : “پ ی د علیرغم تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، نقض حقوق بشر در مناطق تحت کنترل PYD دائمی است.” عبارت استفاده شد.

شورای جهانی آرامی ها در یک بیانیه مطبوعاتی در ماه می ۲۰۱۸ توجه خود را به ربودن کودکان آرامی توسط YPG/PKK جلب کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که در بین حدود ۵۰ آرامی ربوده شده توسط این سازمان کودکان نیز وجود دارند که این افراد برخلاف میل خود به اردوگاه های آموزشی اعزام شده اند.

مجدداً در گزارشی از HRW در آگوست ۲۰۱۸، عنوان شد که فرزندان خانواده هایی که در شرایط سخت، به ویژه در اردوگاه هایی که خانواده های آواره در آن زندگی می کنند، توسط YPG/PKK استخدام شده اند. گفته شد که بچه ها را حتی بدون اطلاع خانواده ها برده اند و محل هایی که آنها را برده اند بعدا به خانواده ها اطلاع داده نشده است. این گزارش همچنین حاکی از آن بود که این سازمان به برخی از خانواده ها بر اساس وضعیت مشارکت فرزندانشان پول پرداخت کرده است.

در گزارش سازمان ملل با عنوان “کودکان و درگیری مسلحانه” در ژوئن ۲۰۱۹، رفتار وحشتناک YPG/PKK در قبال کودکان در سوریه مستند شده است.

در این گزارش آمده است که ۳۱۳ کودک توسط YPG/PKK مورد استفاده قرار گرفتند و ۴۰ درصد از کودکان دختر بودند. این گزارش با تاکید بر اینکه ۲۰ نفر از این دختران زیر ۱۵ سال سن دارند، خاطرنشان کرد که از ۱۱۹ کودک در درگیری های مسلحانه استفاده شده است.

مردم محلی مجبور به مهاجرت می شوند
یکی از جنایات این سازمان تروریستی pkk-ypgدر سوریه مهاجرت اجباری مردم محلی است. باز هم گزارش های زیادی این جنایت سازمان را مستند می کند.

یکی از این موارد گزارشی است که عفو بین الملل در سال ۲۰۱۵ تهیه کرده است. گزارشی با عنوان “جای دیگری برای رفتن نداشتیم: جابجایی اجباری و تخریب در شمال سوریه” شامل آزار غیرنظامیان در مکان هایی است که YPG/PKK در آن حضور دارد.

این گزارش نشان می دهد که مردم محلی مجبور به ترک خانه های خود شدند که متعاقبا تخریب شده بود

مجله «نیشن» منتشر شده در آمریکا در مطالعه ۶ ماهه خود نوشته است که YPG از سال ۲۰۱۳ اعراب منطقه را به زور اسلحه مجبور به ترک خانه های خود کرد و سپس خانه ها را با بولدوزر سوزاند و تخریب کرد.

در این مطالعه آمده است که تعداد تبعیدیان در اواسط سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید، زمانی که ایالات متحده عملیات مشترک خود را علیه یک سازمان تروریستی دیگر به نام داعش آغاز کرد و عرب هایی که نمی خواستند روستاهای خود را ترک کنند با حملات هوایی توسط YPG تهدید می شدند.

ارعاب مردم محلی
سیاست ارعاب سازمان تروریستی در قبال کسانی که ایدئولوژی آن را نمی پذیرند و حتی قتل هایی که به همین دلیل مرتکب می شود، موضوع بسیاری از گزارش ها بوده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸، شورای جهانی آرامی ها اقدام به قتل یک معلم آرامی در مدرسه ای را که از اجرای برنامه درسی مبتنی بر ایدئولوژی PKK امتناع می کرد، ثبت کرد.

در گزارش وضعیت سال ۲۰۱۸ OCHA عنوان شده است که YPG به ۶۰ هزار دانش آموز اجازه تحصیل به مدرسه نداده است و تنها در قامشلی میزان حضور در مدرسه ۴۵ درصد کاهش یافته است.

رادیکال شدن ذهن های جوان
مقاله مفصلی در مورد اینکه چگونه YPG ذهن جوانان را با ایده های رادیکال پر می کند نیز در رسانه آمریکایی The Intercept منتشر شد.

در مقاله ای که در پایان سال ۲۰۱۸ منتشر شد، توضیح داده شد که او چگونه جوانان را به زور جذب و آموزش می داد و چگونه خانواده ها از ترس ربوده شدن نمی خواستند فرزندان خود را به مدارس در مکان هایی که YPG در آن قرار دارد بفرستند. در این مقاله تاکید شده بود که مغز کودکان در این مدارس با ایدئولوژی تروریستی شسته شده و اقدامات ظالمانه در سازمان نیز منتقل شده است.

در این مقاله نحوه فریب جوانان و کودکان و مواردی که آنها در تلاش برای فرار از سازمان بودند، در پرتو مصاحبه با کسانی که این موضوع را تجربه کردند، به تفصیل توضیح داده شد.

جنگجویان تروریست خارجی
همچنین این یک واقعیت شناخته شده است که YPG/PKK دارای “جنگجویان تروریست خارجی” از برخی نقاط به ویژه کشورهای اروپایی است. در منابع باز و رسانه های اجتماعی دیده شده است که بسیاری از خارجی ها در سال های اخیر به صفوف سازمان های تروریستی پیوسته اند.

تعداد افراد خارجی که به این سازمان می پیوندند حدود ۴۰۰ نفر است. مشخص است که برخی از این افراد آموزش های مسلحانه سازمان تروریستی را دیده و با این آموزش و ایدئولوژی رادیکال به کشورهای خود بازگشتند.

سازمان‌های مستقل همچنین نشان داده‌اند که چگونه پ‌ک‌ک با ایدئولوژی تروریستی خود مردم را به ارتکاب تروریسم تشویق می‌کند. یکی از اینها، اندیشکده انگلیسی The Henry Jackson Society، در نشریه خود با عنوان «جنگجویان خارجی فراموش شده: پ.ک.ک در سوریه» توضیح داد که چگونه سازمان تروریستی خارجی ها را به خدمت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین