۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • روزنامه نگار ژاپنی: ۶۶۰ هزار دلار جمع آوری شده برای زلزله ترکیه برای پ.ک.ک ارسال شد!

روزنامه نگار ژاپنی: ۶۶۰ هزار دلار جمع آوری شده برای زلزله ترکیه برای پ.ک.ک ارسال شد!

  • ۵ فروردین ۱۴۰۳
  • ۹۵ بازدید
  • ۰

اخیراً فعالیت های سازمان تروریستی جدایی طلب پ.ک.ک در ژاپن و نگرانی مردم ژاپن از این موضوع افزایش یافته است. ایشی تاکاکی، روزنامه نگار ژاپنی، این موضوع را برای خبرگزاری کریمه (QHA) ارزیابی کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، سازمان تروریستی جدایی طلب پ.ک.ک به فعالیت های ساختاری خود در ژاپن ادامه می دهد. پس از افزایش پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فعالیت پ‌ک‌ک تحت عنوان «موسسه فرهنگی» در ژاپن، خبرنگاران ژاپنی و ترک‌های مقیم این کشور همچنان موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهند. افزایش فعالیت های سازمان تروریستی پ.ک.ک در ژاپن باعث نگرانی مردم ژاپن شده است. ایشی تاکاکی، روزنامه‌نگار ژاپنی، این موضوع را به QHA ارزیابی کرد.

به نظر شما سازمان تروریستی پ.ک.ک از چه زمانی در ژاپن استقرار خود را آغاز کرد؟

طرفداران سازمان تروریستی پ.ک.ک در اواخر دهه ۱۹۸۰ به ژاپن آمدند، در زمانی که اقتصاد ژاپن یک قدرت بزرگ در جهان بود. شایعات حاکی از آن است که برخی از پ.ک.ک ممکن است جزو اولین کسانی بوده باشند که وارد این کشور شده اند. موضوع از کردهای ساکن ژاپن بود که از پ‌ک‌ک انتقاد کردند و “از همسران ژاپنی کردها شنیدم. هواداران پ‌ک‌ک بیشتر علاقه‌مند به ایجاد مشکل برای ژاپنی‌ها هستند. این مشکلات شامل رانندگی خطرناک، سر و صدا و زباله‌ریزی است.”

به عنوان یک روزنامه نگار، مطرح کردن این موضوع بسیار مهم است. اینکه مطبوعات ژاپن به کرات این موضوع را در دستور کار قرار نمی دهند، چگونه ارزیابی می کنید؟

“هیچ علاقه گسترده ای در جامعه وجود ندارد. مشکل احتمالاً به این دلیل است که منطقه به بخش جنوبی استان سایتاما، جایی که کردها زندگی می کنند، محدود شده است. احتمالاً به این دلیل که خاورمیانه از ژاپن دور است و آسیب های ناشی از پ.ک.ک در ژاپن اتفاق نیفتاده است، افکار عمومی ژاپن نگران مسئله کردها هستند.» «علاوه بر این، رسانه های ژاپنی لحن لیبرالی قوی دارند. بنابراین رسانه ها و جامعه بر دوستی با خارجی ها تأکید می کنند. تأثیرات شکست ژاپن در جهان. جنگ دوم هنوز در رسانه ها و جامعه احساس می شود.»

فعالیت های آوارگان کرد در ژاپن چیست؟

هدف اکثر آنها کار غیرقانونی در ژاپن است. زیرا منافع اقتصادی کسب می کنند. در ۵ سال گذشته، کردها شروع به کسب درآمد از کار تخریب کرده اند. جوانان ژاپنی دوست ندارند در بخش تخریب کار کنند. با این حال، تعداد کمی از به نظر می‌رسد که هواداران پ‌ک‌ک متوجه وجود این بخش شده‌اند. سال گذشته ترکیه «بعد از زلزله بزرگ ژاپن، انجمن فرهنگی کرد ژاپن مقدار زیادی کمک مالی از جامعه کرد جمع‌آوری کرد. بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون ین، تقریباً ۶۶۰ هزار دلار. در آن زمان شایعاتی شنیدم که پول به پ.ک.ک رفته است».

آیا انجمن فرهنگی کرد-ژاپنی در کشور شما مبنای قانونی دارد؟ اگر چنین است، این انجمن چگونه به مردم ژاپن نگاه می کند؟

“اکثریت مردم ژاپن از این سازمان اطلاعی ندارند. این سازمان هیچ مبنای قانونی ندارد. اثرات شکست در جنگ جهانی دوم هنوز در ژاپن احساس می شود. قوانینی که خارجی ها را تنظیم می کنند کم و ضعیف هستند. قوانین امنیت عمومی نیز ضعیف است.” بنابراین، ما نمی توانیم سازمان های تروریستی خارجی را سرکوب کنیم “اما من و برخی دیگر نسبت به این گروه و پ ک ک محتاط هستیم.”

در نهایت، اعتراضات سازماندهی شده توسط مردم ژاپن توسط هواداران سازمان تروریستی پ.ک.ک را چگونه ارزیابی می کنید؟

“ناسیونالیست های ژاپنی در ۱۸ فوریه در شهر کاواگوچی استان سایتاما تظاهراتی برگزار کردند. در اینجا کردها انگشت وسط یعنی علامت V PKK را به تظاهرکنندگان نشان دادند و فریاد زدند “بگذارید ژاپنی ها بمیرند!” این حادثه در SNS پخش شد. بسیار ناخوشایند است. “من ملی گرا نیستم. اما آزادی بیان مردم ژاپن در خطر است. این یک عکس است. من نگران فعالیت های کردها در ژاپن هستم. مشکل این است که دولت ژاپن کند عمل می کند و من به انتقاد از دولت ادامه خواهم داد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین