۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول شبکه تونل های پ.ک.ک فرار کرد

  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : امروز چهارشنبه، منابع محلی گزارش دادند که یکی دیگر از کادرهای ارشد گروهک تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که مسئولیت شبکه تونل‌های حفر شده توسط شبه‌نظامیان این گروهکدر حومه کوبانی را بر عهده داشت، با “نقشه های آن تونل ها” که در اختیار داشت فرار کرد.

این منابع گفتند: «یکی از کادرهای پ.ک.ک که مسئول حفر تونل در حومه غربی کوبانی بود، چند روز پیش با نقشه‌ها به شهر جرابلس که تحت کنترل گروه‌های مسلح سوری وفادار به آنکارا است (۳۵ کیلومتری غرب کوبانی) فرار کرد.

وی افزود: فرار کادرهای پ.ک.ک از سوریه با نقشه تونل ها و مبالغی پول به سمت ترکیه و جاهای دیگر تکرار شده است.

مقامات فراری نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و اداره خودمختار PYD اغلب به مناطق تحت کنترل ترکیه و جناح های مخالف یا مناطق رژیم متوسل می شوند که مبالغ هنگفتی به صدها هزار دلار می رسد.

از زمان تأسیس اداره خودمختار و (SDF)، از فرار مقامات غیرنظامی، کادرها و فرماندهان نظامی با در اختیار داشتن مبالغ هنگفت پول و اسرار نظامی رنج می برد.

نیروهای دموکراتیک سوریه به حفر سنگرها و تونل‌ها در داخل شهرها و در امتداد مرزها با ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهند تا عملیات نظامی علیه آن انجام شود.

عملیات حفاری که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و تحت نظارت کادرهای پ.ک.ک انجام می شود، مورد تازه ای نیست، بلکه بیش از ۴ سال است که ادامه دارد و هدف آنها پیوند دادن مواضع نظامی خود در امتداد مرزهای ترسیم شده با مناطق تحت کنترل جناح های مخالف تحت حمایت ترکیه است.

کارگران غیرنظامی با دستمزد روزانه بین ۳ تا ۵ دلار حفاری را انجام می دهند. نقشه تونل ها بیشتر شهرها و مناطق سوریه را در بر می گیرد، هرچند این تونل ها در نبردهای قبلی در عفرین، سرکانیه و گری سپی ناکارآمدی خود را نشان دادند.

همچنین، این تونل‌ها به مقامات پ‌ک‌ک و (SDF) اجازه می‌دهند تا به صورت مخفیانه و به دور از حرکت عمومی در مقابل مردم حرکت کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا پول و مؤسسات خدماتی را در آنچه که آنها (امنیت اقتصادی) می‌نامند، پنهان کنند.

هر از گاهی، SDF مناقصه هایی را برای حفاری راه اندازی می کند، جایی که صاحبان پروژه تجهیزات را تهیه می کنند و بتن مسلح به طور گسترده در داخل تونل های بزرگ استفاده می شود که امکان حرکت خودروها و وسایل نقلیه نظامی را فراهم می کند.

پ‌ک‌ک پشت این حفاری‌ها است، اما هیچ سودی برای غیرنظامیان ندارد و حفاری‌ها باعث تخریب خیابان‌ها می‌شود.

منابع همچنین گزارش می دهند که از این تونل ها برای انتقال نفت از میادین کونیکو و العمر در حومه دیرالزور به مناطق تخلیه آن به دلیل ترس از هدف قرار دادن تانکرها ها استفاده می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین