۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراد کاراییلان هم پیشمرگه های بارزانی را تهدید به حمله کرد

  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
  • ۱۱۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : مراد کاراییلان، یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی پ‌ک‌ک و رئیس بخش نظامی آن، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی استرک، شبکه اروپایی پ‌ک‌ک، ارزیابی‌هایی را درباره جنگ‌های چریکی بیان کرد و گفت: به نیروهای پیشمرگه حمله خواهیم کرد.
کاراییلان: این آخرین درخواست ماست، اگر جنگ شروع شود طولانی خواهد شد
مصاحبه مراد کاراییلان حاوی نکات زیادی در مورد حمله به پیشمرگه بود. او گفت: «اگر درگیری بین چریک‌ها و پیشمرگه‌ها رخ دهد، گسترده خواهد شد و جنگ سال‌ها ادامه خواهد داشت». اظهارات کاراییلان ثابت می کند که پ.ک.ک تصمیم گرفته است جنگی سراسری را علیه پیشمرگه ها به راه بیندازد که مانند حملات ۲۰۲۱ منطقه ای یا موقتی نخواهد بود، بلکه طولانی مدت خواهد بود. کاراییلان گفت: «این آخرین پیغام ماست.
کارایلان مدعی شد که «مکان‌هایی که چریک‌ها استفاده می‌کنند به تصرف پیشمرگه‌ها درآمده است» و این را بهانه‌ای برای درگیری اعلام کرد. وی گفت: «در زاپ مقاومت بزرگی وجود دارد و دولت ترکیه قطع امید شده است و PDK به ترکیه کمک می کند.
بدیهی است که اظهارات مراد کاراییلان با واقعیت منطقه جنگی فاصله زیادی دارد. ه.پ.گ به رهبری مراد کارایبلان تمام مناطقی را که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ تحت کنترل پ.ک.ک بود یکی یکی به دولت ترکیه تحویل داد. جنگ دیگر در مناطق مرزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق نیست، بلکه به حومه شهرهای آمدی، دیرالوک، شیلادزه، آکره، زاخو و دهوک رسیده است. مردم زاپ و تمام کوه های مرتفع اطراف تحت کنترل دولت ترکیه قرار گرفته اند. پ.ک.ک در حال حاضر در حومه اقلیم کردستان در حال جنگ است و روزانه مردم در روستاهای اقلیم کردستان کشته می شوند، باغات و مزارع آنها در آتش می سوزند و پ.ک.ک نمی خواهد کسی در این وضعیت دخالت کند.

پ‌ک‌ک مدت‌هاست که مدعی شده است که پیشمرگه‌ها با لباس ترکیه به چریک‌ها حمله می‌کنند، اما حتی یک مدرک برای ادعای خود ارائه نکرده است. بسیاری از احزاب کردی از پ.ک.ک می خواهند تا این ادعا را ثابت کند و می گویند که اگر چنین وضعیتی صحت دارد، همه مردم کرد باید از آن آگاه باشند. وی گفت: ما شواهدی داریم اما آن را منتشر نمی کنیم.
پ‌ک‌ک از طریق مزدوران خود در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای پیشمرگه‌های کرد را جنگجویان ترک معرفی می‌کند. حتی چند سال پیش، کاراییلان گفت: “پیشمرگه ها دیوارهای ما را گرفته اند”. البته اگر کوچکترین دلیلی داشتند الان صد بار منتشر می کردند.
کارایلان در مصاحبه خود نقش مخدور را بازی می کند تا حمله پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه را توجیه کند. اما مهم نیست که کارایلان چقدر سعی می کند خود را به عنوان یک فرشته بدون بال نشان دهد، توطئه های پ.ک.ک برای خنجر زدن به منطقه اقلیم کردستان مانند روز روشن است.
در چشمان کاراییلان و پیروانشان مهر خیانت است
اگر کارایالان واقعا میهن پرست است، چرا جوانان کرد را به مبارزان دشمن کرد تبدیل کرده است؟
چرا با جوامع عرب ضد کرد در عراق متحد شده است؟
چرا وقتی ارتش عراق به کرکوک حمله کرد پ‌ک‌ک گفت «ما دخالت نمی‌کنیم» و سپس از دولت عراق حمایت کرد؟
چرا پیشمرگه های کردستان از آنها خواستند که ارتفاعات آمدی، زناری کیستا و چندین نقطه دیگر را به آنها تحویل دهند تا دولت ترکیه آنها را اشغال نکند، اما پ.ک.ک نپذیرفت و گفت که با جنگ پاسخ می دهیم؟
چرا پ.ک.ک تلاش می کند شنگال را از اقلیم کردستان جدا کرده و به بغداد متصل کند؟
رهبران پ‌ک‌ک به‌ویژه کارایلان‌ها، علی‌رغم تمام خیانت‌هایی که خود و گروهشان دارند، از مردم کرد می‌خواهند که آنها را فرشته بدانند، اما حقیقت این است که کاراییلان و پیروان آنها مهر خیانت را در چشمانشان دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *