۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • امیرعبداللهیان: حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران و اقلیم کردستان است

امیرعبداللهیان: حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران و اقلیم کردستان است

  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
  • ۱۰۰ بازدید
  • ۰

وزیر خارجه ایران گفت که حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است. این لکه سیاه تروریستی باید هر چه سریعتر از صفحه سفید و پرافتخار روابط ایران و عراق زدوده شود.

به گزارش انجمن بی تاوان، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در تهران میزبان فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق بود، پس از دیدار و رایزنی با همتای عراقی در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان گفت: درباره اجرای کامل موافقتنامه امنیتی بین دو کشور گفت‌وگوهای مهمی را داشتیم. ایران نسبت به تامین امنیت ملی کشور جدی است و خرسندیم مقامات عالیرتبه دولت عراق و فؤاد حسین هم امروز اطلاعات بسیار خوبی را در خصوص خارج کردن گروه‌های تروریستی از مناطق نزدیک به مرزهای ایران و انتقال آنها به عمق خاک عراق در اقلیم کردستان عراق و تلاش برای خلع سلاح کردن آنها و اجرای کامل بندهای موافقتنامه امنیتی بین دو کشور انجام داده و مراحل بعدی آن طی روزهای آینده در چارچوب موافقتنامه امنیتی به صورت کامل اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است. این لکه سیاه تروریستی باید هر چه سریعتر از صفحه سفید و پرافتخار روابط ایران و عراق زدوده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین از میزبانی دولت و ملت عراق از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: اقدام و همراهی عراق و ایران و عربستان برای جرم انگاری اهانت به کتب آسمانی و قرآن کریم قابل تحسین است و از مقامات عالیرتبه عراق و وزیر خارجه عراق صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق گفت که مطابق برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، پیشرفت‌های قابل توجهی در مناسبات دو کشور شکل گرفته که آخرین نمونه آن راه‌آهن شلمچه – بصره به منظور افزایش تبادل کالا میان دو کشور است.

امیر عبداللهیان افزود که امیدواریم در آینده کوتاه‌مدت شاهد اتصال ریلی ایران و عراق باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین