۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • ماهیر محمد از اعضای سابق پ‌ک‌ک: «پ‌ک‌ک به ​​صلح اعتقادی ندارد»

ماهیر محمد از اعضای سابق پ‌ک‌ک: «پ‌ک‌ک به ​​صلح اعتقادی ندارد»

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲
  • ۹۹ بازدید
  • ۰

ماهر محمد از اعضای سابق گروه تروریستی پ.ک.ک معتقد است این گروه از بدو پیدایش به خط ملی و صلح اعتقادی نداشته و همواره مخالف آزادی کردها بوده است. زمانی که پ ک ک در ترکیه خود را معرفی کرد و تبدیل به نیروی مسلح شد، شوونیسم ترکیه در اوج خود بود. پ.ک.ک مخصوصاً مردم کرد را فریب داد و با شعارهای ملی مردم را جمع کرد، اما بعدها معلوم شد که برنامه آنها یک برنامه کمونیستی است. آنها برای یکپارچگی خاک ترکیه تلاش می کنند. پ.ک.ک دشمن اصلی حزب دمکرات کردستان (KDP) است زیرا به جنبه ملی اهمیت زیادی می دهد و مدافع حقوق و دستاوردهای مردم کرد به حساب می آید. از زمانی که اقلیم کردستان به یک نهاد نیمه مستقل با ریاست، پارلمان و دولت خود تبدیل شده است، پ‌ک‌ک و گروه قندیل بیش از پیش در مقابل اقلیم کردستان ایستاده‌اند و تمام تلاش خود را برای تخریب وضعیت این منطقه آزاد و مستقل به کار گرفته‌اند. مقر فرماندهی و فعالیت های آشفته آنها از ترکیه تا عراق از جمله اشغال قندیل و اکنون به دلیل پراکندگی جنگجویان پ.ک.ک در چندین نقطه از اقلیم کردستان مانند راپرین، ماوات، پنجوین، سلیمانیه، سنجار و گرمیان، مردانی ظاهر می شوند که سعی در ایجاد شرارت و بی ثبات کردن منطقه دارند، حتی اعمالی دور از رفتار انسانی انجام می دهند و همه از آنها متنفرند.

رهبران پ.ک.ک در قندیل آنقدر که مشغول جمع آوری پول و درآمد حاصل از کار غیرقانونی و قاچاق هستند که مشغول کار چریکی علیه ارتش ترکیه نیستند. حامیان پ.ک.ک به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند، حتی روستاهای نزدیک به پ.ک.ک تخلیه شده اند، در گذشته، پ.ک.ک می خواست مقرهای خود را به مناطقی که گروه های مخالف ایران در آنجا مستقر بودند از ترس حملات پهپادهای ترکیه منتقل کند.

در واقع عناصر پ.ک.ک هرگز ملی نبودند و برای استقلال کردها تلاشی نکردند. پ.ک.ک به یک گروه مسلح مزدور تبدیل شده است که برای کشورهای اشغالگر و دشمن کردها کار می کند.در چهار سال گذشته آنها اقدامات تروریستی زیادی انجام داده اند. حتی پ‌ک‌ک اقدامات تروریستی را علیه جنگجویان خود انجام می‌دهد، به همین دلیل است که در دو سال گذشته ده‌ها عضو کرد وفادار به حقیقت پی بردند و از فرصت فرار و پناه بردن استفاده کردند.اما پ.ک.ک آنها را ترور کرده و مدام آنها را تهدید می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین