۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فریب کودکان توسط پ.ک.ک در ازای ۱۰۰ لیره

  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۲۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : واحدهای اطلاعاتی امنیتی که هویت کودکانی را که در خط مقدم اقدامات اخیر پ.ک.ک و حملات علیه نیروهای امنیتی به ویژه در شهرهای شرق و جنوب شرق آناتولی قرار داشتند، مشخص کرده و با تعدادی از آن ها دیدار کردند. بر اساس اظهارات این کودکان، «برادران و خواهران» که قبلاً هرگز آنها را ندیده بودند، چند روز قبل از تظاهرات ظاهر شدند و رابطه نزدیکی با بچه ها برقرار کردند. تروریست هایی که می خواهند کودکان به تظاهرات بپیوندند و به طور متوسط ​​۱۰۰ لیره به آنها می دهند، به بزرگترها اسلحه می دهند. بچه ها که اسلحه به آنها داده می شود، سپس توسط سازمان فریب خورده و به کوه ربوده می شوند.

هویت «برادران و خواهران» اعضای پ‌ک‌ک توسط نیروهای امنیتی مشخص شده و در تلاش برای دستگیری آنها هستند.

بر اساس سوابق پلیس و ژاندارمری، از ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳، در مجموع ۱۴۰ کودک توسط پ.ک.ک ربوده شده اند که ۳ کودک در سن ۱۳ سالگی، ۸ کودک در سن ۱۴ سالگی، ۲۳ کودک در سن ۱۵ سالگی. ، ۴۶ در ۱۶ سالگی و ۶۰ در ۱۷ سالگی.

سال گذشته ۹۸۳ کودک، ۱۰ کودک در ۱۲ سالگی، ۲۹ سال در ۱۳ سالگی، ۷۳ سال در ۱۴ سالگی، ۱۵۵ کودک در سن ۱۵ سالگی، ۲۹۳ کودک در سن ۱۶ سالگی و ۴۲۳ کودک در سن ۱۷ سالگی به پلیس یا ژاندارمری درخواست داده اند.

بستگان تا ۱۴ تیر امسال در مجموع ۹۲۹ کودک شامل ۵ کودک ۱۲ ساله، ۲۵ کودک ۱۳ ساله، ۵۷ کودک ۱۴ ساله، ۱۶۶ کودک ۱۵ ساله، ۲۲۴ کودک در ۱۶ سالگی و ۴۵۲ در ۱۷ سالگی،تحت عنوان ربایش بستگانشان توسط پ.ک.ک به پلیس مراجعه کرده اند.

بر این اساس در ۲ سال گذشته درخواستی به پلیس و ژاندارمری داده شد که سازمان تروریستی پ.ک.ک  ۲ هزار و ۵۲ کودک زیر ۱۸ سال  را فریب داده و به کوهستان منتقل نموده است.

از سوی دیگر، بین ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ تا ۱۴ آگوست ۲۰۱۵، ۴۱۹ کودک شامل ۱۲ ساله های ۵، ۱۳ ساله های ۱۸، ۱۴ ساله های ۲۹، ۱۵ ساله های ۶۵، ۱۶- جوانان ۱۲۲ ساله و ۱۷ ساله های ۱۸۰ ساله از پ ک ک فرار کردند و تسلیم نیروهای امنیتی شدند.

همچنین در گزارش‌های بین‌المللی آمده است که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک پس از ربودن کودکان و ارائه آموزش برای مدتی فعالانه در حملات به نیروهای امنیتی استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعات گردآوری شده از گزارش ها و مقالات ملی و بین المللی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف در بیانیه ای که در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد، نگرانی خود را از اخبار وجود کودکان جنگجو در صفوف پ ک ک ابراز کرد.

یونیسف با بیان اینکه استفاده از کودکان توسط سازمان های مسلح و گروه های تروریستی جرم است، خواستار پایان هر چه سریعتر این وضعیت شد.

در گزارش شورای حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مورخ ۱۶ اوت ۲۰۱۳، کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سوریه، این بیانیه آمده است: “در جنگ داخلی جاری در سوریه، مخالفان و گروه های مسلح کرد از کودکان مسلح در درگیری ها استفاده می کنند”.

در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۵، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که شاخه مسلح پ ک ک در سوریه، YPG، علیرغم وعده هایش به استفاده از سربازان کودک ادامه می دهد. دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم برخی پیشرفت‌ها، گروه مسلح کرد کنترل شمال سوریه همچنان به وعده‌های خود مبنی بر عدم استفاده از پسران و دختران زیر ۱۸ سال در درگیری‌ها و آزادی کودکان شبه‌نظامی عمل نمی‌کند».

در گزارش جهانی سال ۲۰۰۸ “توقف استفاده از کودکان سرباز”، گزارش جهانی ۲۰۰۸ می گوید: “تعداد جنگجویان زیر ۱۸ سال توسط پ.ک.ک نامشخص است. گمان می رود بیش از ده نفر از آنها دختر هستند. برای فعالیت در جنوب شرقی ترکیه در اردوگاه هایی در عراق هستند.

در گزارش استفاده از کودکان جنگجو در خاورمیانه و آفریقا که در چارچوب کنفرانس عمان تهیه شده است، اشاره شده است که ۱۷ کودک قبل از پیوستن به اردوگاه های پ.ک.ک در جنوب شرقی ترکیه به اردوی تابستانی آموزش نظامی در سوئد دعوت شدند. و بیشتر بچه ها برنگشتند.

بر اساس این گزارش که حدود ۱۰ هزار کودک مبارز فعال در پ.ک.ک دارد، سازمان تروریستی پ.ک.ک در سال ۱۹۹۴ تصمیم خود مبنی بر عدم پذیرش کودکان به اسلحه را در سال ۱۹۹۴ تغییر داد و تعداد کودکانی را که به خدمت گرفته بود افزایش داد. و از آنها واحدهای ویژه کودکان مسلح تشکیل دادند.

با توجه به “گزارش جهانی کودکان سرباز سال ۲۰۰۱” که با استفاده از پایگاه داده “Refworld” کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تهیه شده است، مشخص شده است که پ ک ک از کودکان زیر ۱۸ سال استفاده می کند و اظهارات زیر ثبت شد:

“در سال ۱۹۹۸ ۳ هزار کودک در صفوف پ‌ک‌ک وجود داشت. پ‌ک‌ک در سال ۱۹۹۴ شروع به استفاده سیستماتیک از کودکان کرد. در واقع، سازمان هنگ‌های کودکان را سازماندهی کرد. گردان کودکان به نام “تابورا زاروکن شهید آگیت” که متشکل از ۳ نفر بود. تقسیمات، در تئوری، ۸ ساله بود. تصمیم گرفته شد که توسط کمیته ای متشکل از ۵ کودک از ۱۲ تا ۱۲ سال رهبری شود. پ.ک.ک هم دختران و هم پسران را به خدمت گرفت. در سال ۱۹۹۸، این سازمان بیش از ۳۰۰۰ کودک را به خدمت گرفت. ۱۰ درصد آنها دختر بودند و در بین آن کودکان ۷ ساله نیز دیده می شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین