۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط غیرانسانی مخفیگاه های پ.ک.ک و پژاک در قندیل

  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : با عملیات های مداوم ترکیه، شمال عراق تقریباً به گورستانی برای تروریست های پ.ک.ک و پژاک تبدیل شده است. بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع امنیتی و محلی به دلیل عملیات گسترده ترکیه، مدیران ارشد سازمان تروریستی پ‌ک‌ک متواری شده اند و در مناطق امن هستند و سایر عضو ها را در میدان جنگ تنها گذاشته اند تا جان خود را از دست بدهند.
با شروع عملیات پنجه قفل که از ۱۷ آوریل آغاز شده است، مناطق مرزی عراق و ترکیه از مناطق متینا و زاپ و زاگروس و قسمتی از مناطق هفتانین و خاکورک به میدان درگیری ها تبدیل شده است.

تلفات پ ک ک بیش از آن است که سران پ ک ک ادعا می کنند. زیرا سران پ ک ک از جمله مراد قره ییلان و باهوز اردال و دوران کالکان و جمیل بایک در منطقه درگیری حضور ندارند و قبل از شروع عملیات منطقه زاپ را ترک و به مناطق خاکورک و قندیل امده اند و تنها از طریق بی سیم دستورات لازم را به کادرهایی که در مناطق درگیر هستند صادر می کنند، و آنها را وادار می کنند که مقاومت کنند.

سایر عضوهای پ.ک.ک در غارها در محاصره هستند تا بنا به دستورات سران پ ک ک بمیرند. منابع امنیتی اعلام کردند که در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته در منطقه، کادرهای رهبری پ ک ک ، عضوهایی را که به جای گذاشته بودند، با محکوم کردن آنها به شرایط غیر انسانی و فاجعه بار در حین فرار از عملیات، مجبور به پناه گرفتن در غارها کرده اند، و انهایی را که فکر فرار در سر داشته باشند اعدام می کنند.

با تشدید حملات هوایی ترکیه در مناطق زاپ و زاگروس و متینا میدان حرکت برای کادرها تنگ شده است و با امکانات کم روبرو هستند و از لحاظ تغذیه در بد ترین شرایط بسر می برند و زخمیها بدون مداوا به حال خود رها شده اند و اکثر افراد زخمی شده بعلت نبود امکانات پزشکی اولیه جان می دهند و اجسادشان نیز در درون غارها نگه داری می شوند.

بسیاری از اعضای سازمان تروریستی پ ک ک که مغزشان با تبلیغات دروغین شستشو شده است، در واقع پشیمان هستند، می‌خواهند تسلیم شوند، اما از ترس اعدام نتوانستند فرار کنند، شرایط زندگی آنها بسیار سخت است.

گروه تروریستی پ.ک.ک ۴۰ سال است که دختران و پسران کرد را ربوده و به راحتی به کشتن می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین