۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گسترش پایگاه های گروه تروریستی پ.ک.ک در سلیمانیه عراق

گسترش پایگاه های گروه تروریستی پ.ک.ک در سلیمانیه عراق

  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۳۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی(پ‌ک‌ک) در سلیمانیه عراق تشکیلات بزرگی دارد.این گروه در مناطق کوهستانی (موات، شهربازهر و پنجوین) پایگاه‌ها و مقرهای نظامی دارد.

اگر پ‌ک‌ک بخواهد در سلیمانیه و اطراف آن فعالیت‌های سیاسی و نظامی انجام دهد، نهضت آزادی، یکی از شاخه‌های این گروه که مقر آن در سلیمانیه است، مستقیماً مطلع خواهد شد.

پهپادهای ترکیه به دلیل حضور پ.ک.ک مرکز شهر سلیمانیه را بمباران می کنند

در گذشته چندین نقطه در منطقه سلیمانیه به طرق مختلف هدف حملات ترکیه قرار گرفته است. در همین راستا، جبار محمد، معاون ستاد مرکزی اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ گفت: ما به سایر نقاط کردنشین به عنوان یک احساس ملی احترام می گذاریم، اما به شرطی که این مطالبات باعث هرج و مرج نشود. گروه پ.ک.ک که چندین بار تظاهرات کرده است، اگر بدانند تاثیری بر جامعه بین المللی ندارد، نمی تواند ادامه پیدا کند، زیرا فراموش نمی کنیم که ترکیه اغلب از طریق هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف خود می رسد، احتمال تکرار این موارد وجود دارد.

پ.ک.ک از رستوران ها برای مقاصد سیاسی و نظامی استفاده می کند

گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) چندین رستوران و سفره خانه در سلیمانیه به نام‌های مختلف افتتاح کرده است.

در اوایل ماه ژوئن، زکی چلبی، مالک رستوران دنیز، به ضرب گلوله کشته شد، رستوران او و همه کارکنان آن مدتی بود که به پ.ک.ک نزدیک بودند و رهبران پ.ک.ک اغلب در آنجا ملاقات می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، زکی چلبی خطر استفاده از رستورانش توسط پ.ک.ک و احتمال هدف قرار دادن رستورانش را احساس می کرد، به همین دلیل تصمیم گرفت از هواداران پ.ک.ک دوری کند و دیگر اجازه ندهد رستورانش به مقر و جلسات پ.ک.ک تبدیل شود.

در ماه می، یک کافه تریا در خیابان سلیم سلیمانیه در یک حادثه مرموز منفجر شد، پس از آن که گزارش شد چندین کادر پ.ک.ک در کافه تریا بودند.

نارنجک به داخل خانه ها پرتاب می شود

چهارشنبه شب، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲، یک موتورسیکلت به خانه ای که حاوی چند تن از هواداران پ.ک.ک در محله کازیوه شهر سلیمانیه بود حمله کرد.به گزارش پایگاه خبری، دو مجروح این حمله زن بودند و برای سازمان های پ.ک.ک کار می کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین