۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عناصر پ.ک.ک ۳ برادر خردسال را ربودند

  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۵۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه موسوم به «جوانان انقلابی» وابسته به گروه تروریستی پ‌ک‌ک سه برادر خردسال را در کوبانی در سوریه ربودند تا آنها را به زور در صفوف یگان‌های مدافع خلق این گروه تروریستی جذب کنند.

منابع محلی از کوبانی گفتند: «پ‌ک‌ک روز پنج‌شنبه، کودکان محمد احمد (۱۴ ساله)، دالجان احمد (۱۳ ساله) و ایجان احمد (۱۲ ساله) را از روستای شیران در حومه کوبانی ربودند. آنها را به زور در صفوف یگان های مدافع خلق پ.ک.ک جذب کند.

عمر احمد، فعال حقوق بشر کرد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر گفت: «جوانان انقلابی که تحت نظارت مستقیم کادرهای پ.ک.ک هستند، بیش از بیست پسر و دختر ۱۶ ساله را در مناطق الجزیره، کوبانی، الشهبه و حلب ربودند. و آنها را برای استخدام اجباری به کمپ های یگان های حفاظت خلق و زنان بردند.»

وی افزود: «بیشتر آنها فریب فعالیت های هنری، موسیقایی و ورزشی را خوردند که پ.ک.ک با هدف جذب آنها ترتیب می دهند».

احمد توضیح داد: «یگان‌های حفاظت خلق و یگان‌های حفاظت از زنان که تحت نظارت پ‌ک‌ک هستند، با جذب این افراد در نیروهای آن مخالفت نمی‌کنند، بلکه آنها را تحت دوره‌های فکری و نظامی قرار می‌دهند و از بازگرداندن آنها به محل زندگی خود خودداری می‌کنند”.

وی خاطرنشان کرد که “بسیاری از خانواده ها ربوده شدن فرزندان خود توسط جوانان پ ک ک را از سازمان های حقوق بشری و رسانه ها پنهان می کنند تا بتوانند نیروهای این گروه را برای بازگرداندن فرزندان خود متقاعد کنند.”

وی تاکید کرد که “کاری که یگان‌های مدافع خلق در زمینه جذب افراد زیر سن قانونی و امتناع از آزادی آنها انجام می‌دهند، ناقض تعهدات این سازمان با سازمان ملل در مورد عملیات استخدام است.”

روز شنبه، جوانان پ.ک.ک دختر ۱۵ ساله ای به نام بوشرا ادیب کانجو را در روستای هالینگ در جنوب شرقی کوبانی ربودند و برای دریافت دوره های نظامی و عقیدتی به اردوگاه های پ.ک.ک بردند.

پ.ک.ک صدها کودک ۱۴ تا ۱۵ ساله را برای استفاده از آنها در جنگ های پوچ خود استخدام کرده است و این گروه با سوء استفاده از شرایط اجتماعی برخی برای فریب یا فریب آنها برای پیوستن به نیروهای مسلح خود اقدام به ربودن کودکان می کند. این اقدامات خطر بزرگی برای آینده کل جامعه کردها است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین