۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • احتمال اتحاد اوجالان و اردوغان در زمان انتخابات در ترکیه وجود دارد

احتمال اتحاد اوجالان و اردوغان در زمان انتخابات در ترکیه وجود دارد

  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۲۵۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گلتکین اویسال، رهبر حزب دموکراتیک خلق، در واکنش به انتقادات وارده به میز ۶ طرفه گفت: در ترکیه اگر کسی بخواهد در مورد رابطه با پ.ک.ک صحبت کند، اتحاد اوجالان و اردوغان وجود دارد و انها از طریق سازمان میت با هم دیدار دارند همچنانکه در گذشته نیز دیدار داشتند .

گلتکین اویسال، رئیس حزب دمکرات، که با CHP، IYI، حزب Deva، حزب آینده و حزب سعادت، اپوزوسیون میز ۶ طرفه را تشکیلداده اند ، او به سوالات اورهان اوغور اوغلو نویسنده Yeniçağ پاسخ داد.

اویسال با ارزیابی سخنان «همکاری با حزب دمکراتیک خلقها(شتخه سیاسی پ ک ک ) » درباره میز اپوزوسیون ۶ حزبی، گفت: باید بدانند که میز ۶ حزب منحل نمی شود، نمی توان آن را منحل کرد. راهنمای اپوزوسیون ۶ جدول; این ملت ترکیه است، رویاهای ترکیه، رویاهای جوانان ما، رویاهای زنان ما و انتظارات ملت راهنمای ما هستند.”

اویسال گفت:
میز ۶ حزبی تنها از ۶ حزب تشکیل شده است. در ترکیه، اگر کسی بخواهد در مورد رابطه با PKK صحبت کند. اتحاد اوجالان و اردوغان وجود دارد زیرا از ابتدای تا روی کار امدن حزب عدالت وتوسعه با همکاری پ ک ک توانست در قدرت بماند وحزب عدالت وتوسعه همیشه در زمان تنگنا از پ ک ک استفاده می کند ودر انتخابات گذشته نیز شاهد ان بودیم و الان هم در امرالی با هم گفتگو دارند .

اردوغان نیز این امتیاز را دارد که با پ‌ک‌ک همکاری کند، اما از آنجایی که حرف‌هایش برای گفتن کم شدهاست ، چند روزی در مطبوعات دیدیم که دستوراتی را به کارکنان حزب خودش داده است

” و انها بر اساس اتهام و افترا، تبلیغات سیاه انجام دهید…”

احزاب سیاسی دور میز ۶ طرفه با تهمت ها برخورد می کنند.

اویسال در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ترکیه نیاز به تغییر قدرت دارد، گفت:

به دلیل سیاست نادرست حزب عدالت و توسعه در سوریه، یک کشور پ‌ک‌ک تحت نظارت آمریکا تأسیس شد.

دومین شکست بزرگ، روسیه که مدت ها آرزوی رفتن به دریاهای گرم را داشت، اکنون به قدرت دائمی منطقه و همسایه جنوبی ما تبدیل شده است.

این کشور در حال تبدیل شدن به یک نهاد سیاسی در منطقه است که ترکیه تا ۱۰ سال نمی تواند آن را تغییر دهد.

ما باید در مورد این خطرات صحبت کنیم و این یک رویای خام است که انتظار داشته باشیم حزب عدالت و توسعه که مسئول آن است، آنها را حل کند.

از این نظر، ترکیه به تغییر قدرت نیاز دارد، ما برای آن آماده می شویم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *