۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عملکرد گروهک تروریستی پ ک ک در سال ۲۰۱۳

عملکرد گروهک تروریستی پ ک ک در سال ۲۰۱۳

  • ۱۵ دی ۱۳۹۲
  • ۱۸۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : فرقه تروریستی پ ک ک در سال۲۰۱۳ میلادی با ناکامی های متعددی همراه بود که به مهم ترین آنها در ذیل اشاره می کنیم.

عبدالله اوجالان تسلیم خواسته های ترکیه شد

عبدالله اوجالان که به گفته شبکه رووداو فردی بسیار ترسو و فریبکار است به درخواست دولت ترکیه برای خروج اعضای فرقه تروریستی پ ک ک از خاک ترکیه و آتش بس جواب مثبت داد و دولت نیز در عوض به وی قول داد تا در زندان یک دستگاه تلویزیون در اختیارش قرار دهد و به وضعیت سلولش کمی رسیدگی کند. اوجالان به پ ک ک دستور داد تا اعضای خود را خارج کند اما متوجه شد دیگر اقتدار قبلی را نداشته و  پ ک ک با رد دستور او عملا ثابت کرد دیگر اوجالان برای آن مترسکی بیش نیست. دولت ترکیه نیز به خاطر عدم خروج تروریست ها از خاک خود مذکرات را به حالت تعلیق در آورد.

برکناری مراد کاراییلان از شورای رهبری

با توجه به دو دستگی و اختلافات شدید میان سران گروهک ، مراد کاراییلان سرکرده پ ک ک توسط جمیل باییک کنار رفت و طرفداران وی یکی پس از دیگری از پست های اصلی پ ک ک حذف شدند. این به تشدید اختلافات داخلی این فرقه کمک کرد. جمیل باییک از زمان به قدرت رسیدن فقط با زبان تهدید آمیز سخن می گوید.

شکست انتخاباتی

پ ک ک با نام حزب راهکار دموکراتیک کردستان در انتخابات پارلمانی کردستان عراق شرکت کرد و با شکستی خنده دار تاکنون سکوت کرده است. این فرقه فقط ۳۶۰۵ رای یعنی  کمتر از آرای یک روستا را به خود اختصاص داد.

شکست سنکین در کنگره ی ملی کُرد

پ ک ک قصد داشت به برگزاری کنگره ملی کرد خود را بر همه گروههای کردی تحمیل کند اما گروههای کردی به ویژه بارزانی با این رویکرد تروریست ها مخالفت کردند و سرانجام کنگره ملی را که برگزاری آن آرزوی پ ک ک بود برای همیشه کنار گذاشتند

شکست و ناکامی در کردستان سوریه

پ ک ک که با سواستفاده از خلا قدرت کنترل کردستان سوریه را به دست گرفته بود با واکنش گروههای کرد سوری‏، بارزانی مواجه شد و از طرف دیگر با شکست در برابر النصره سرانجام در آخرین دیدار اربیل تسلیم خواسته های بارزانی شد.
انزوای اوجالان با سفر بارزانی

با سفر مسعود بارزانی به دیاربکر و به دعوت رسمی نخست وزیر ترکیه هیچ اسمی از پ ک ک و اوجالان نیامد و انزوای این فرقه گامی بیشتر به جلو رفت. این سبب عصبانیت تروریست ها شد و همزمان با این سفر دست به ا قدامات خرابکارانه زدند.

جدای  بریار گابار از فرقه تروریستی پ ک ک و پژاک

ریار گابار عضو ارشد شورای رهبری پ ک ک و پژاک به خاطر اختلافات شدید داخلی سرکرده های پ ک ک و پژاک و برخورد نبعیض آمیز پ ک ک نسبت به کردهای ایران فرار کرد. این فرار صربه ای جبران ناپذیر بر پ ک ک وارد نمود و سبب شد تا بین طرفداران کاراییلان و باییک درگیری تشدید شود. روند فرار پس از این افزایش یافته است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین