۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

طاعون تروریسم پژاک، مناطق کردنشین ایران را آلوده کرده است

  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲
  • ۹۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : تروریسم پدیده ای تازه نیست؛ بلکه قرن هاست که با ماست. نمونه بارز آن در تاریخ ایران به دوره حسن صباح و اسماعیلیان برمی گردد.تاکتیکی است که در طول تاریخ ضعیفان برای ترساندن قوی ها از آن استفاده کرده اند.

تاریخ آکنده از اقدامات تروریستی است که جان بی گناهان بی شماری را گرفته است. یا زندگی آنها را به خطر انداخته است. افراد بشر را از حقوق و آزادی های اساسی خود محروم ساخته و مناسبات دوستانه میان ملت ها را در معرض خطر قرار داده و تمامیت ارضی و امنیتی دولت ها و صلح جهانی را به مخاطره انداخته است.

آنچه تروریسم دوران ما را متمایز می کند این است که این طاعون همه ملت ها و مناطق از جمله مناطق کردنشین را آلوده ساخته است. امرزوه دیگر اقدامات تروریستی محصور در مرزهای ملی یا منطقه ای نیست و همین موجب می شود که برای مبارزه با آن ائتلاف های منطقه ای و بین المللی ایجاد شود.

رفع ابهام در تعریف تروریسم در سطح بین المللی و عدم وجود برخورد دوگانه با این پدیده شوم می تواند به ریشه کن کردن آن بسیار کمک کند. در این چارچوب می توان به برخورد غرب در قالب یک دادگاه بین المللی با عناصر فرقه تروریستی پژاک اشاره کرد که تاکنون جان افراد غیر نظامی و نظامی زیادی از شهروندان ایرانی را گرفته است و بیشتر آنها نیز کرد بوده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین