۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شیوه های گوناگون عضوگیری پژاک در شمال عراق از ایرانی ها

  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک برای ادامه بقای خود از همه ترفندها استفاده می کند و بخصوص در شمال عراق سازماندهی گسترده ای دارد. همچنانکه می دانیم با تنگ شدن عرصه میدانی کردستان ترکیه و ایران گروهک برای تلافی کردن جبران خسارت انسانی و اقتصادی خود از فضای ایجاد شده در عراق و بخصوص در کردستان عراق بهره می گیرد.

بنا به تحقیقاتی که صورت گرفت مشاهده کردیم که گروهک پژاک از ایرانیهایی که برای کار به شمال عراق و در شهرهای سلیمانیه و رانیه و پنجوین و کلار و خانقین و کرکوک و اربیل مشغول کار هستند از انها سو استفاده می کند و با پوشش های گوناگون در بین کارگران نفوذ می کند و از افراد جوان می خواهند که به گروه جذب شوند.

در پی تحقیقات صورت گرفته شده و با ارتباط با خانوادهای قربانیان روئیت شد که بیشتر این افراد برای کار به شهرهای قلادزه و سلیمانیه رفته بودند و بعد از مدتی خانوادها از فرزندانشان خبر نمی گیرند. و بعدا مشخص شده که گروهک انها را با بهانه های گوناگون به کوه می کشانند و با گرفتن عکس و فیلم از انها و بعدا انها را مجبور می کنند که به گروه جذب شوند و عده ای را نیز به بهانه دوره اموزشی به کوه می برند و انها را دچار بحران روانی می کردند و به انها می گفتند اگر “دختران می توانند در کوه بمانند چرا شما نمی مانید ” و با این گفتمانها جوانان را تحریک می کردند که تن به ماندن بدهند
و در بعضی جاها تحت نام “جمع اوری کمک به ایزدیها از کارگران پول جمع آوری می کنند وحتی در بیشتر جاهها نیز از شرکتها نیز باج می گیرند وبه همین علت چندین شرکت نتوانست به کارشان ادامه دهد.
با مصاحبه هایی که با کارگران ایرانی در عراق صورت گرفت یکی از کارگران بنام “احسان “اهل ارومیه درباره نحوه رفتار عضوهای گروهک را بازگوکرده است :دو دختر عصر حوالی ساعت ۵به منزل ما امدند ومشخص بود که انها از قبل درباره ما خبر گرفته بودند ومی دانستند که ما اهل کجا هستیم وابتدا خود را معرفی کردند که از طرف پژاک امده اند و ابتدا در باره وضعیت جنگ با ترکیه و داعش وشنگال حرف زدند وبعدا گفتند که هرکس به ما کمک می کند شماها هم باید به ما کمک مالی کنید وما این کمک را برای ایزدیهای شنگال میفرستیم و همیشه خاصیت مردانگی ما را سرزنش می کردند وما را تحریک می کردند که زندگی شما نوعی برده گی است وشما ها چرا ملحق نمی شودید وبعدا که من گفتم :خانم من زن وبچه دارم از من فاصله گرفتند و بیشتر با افراد نوجوان وجوانها حرف می زدند ومن فهمیدم که انها درصدد هستند با ایجاد جوی عاطفی از جوانان بهره برداری کنند و شماره تلفنهای ما تک به تک می گرفتند ودر اخر گفتند که مایک هفته دیگه می ایم و کمک ها را جمع اوری می کنیم ومن بعد از دو روز از شرکت تسویه حساب خواستم و فورا به ایران برگشتم و بعدا فهمیدم که جند تا از جوانان را ملحق کرده اند.
گروهک پژاک با سو استفاده از ایرانی ها انها را با ترفندهای مانند “دعوت برای شام یا دعوت به رستوران و کافه ها و یا دعوت به متینگها و راهپیمایی ها ومناسبتهای گوناگون انها را تحت تاثیر خود قرار می دهند و از انها بهربرداری می کنند.
در کردستان عراق علارغم اینکه نیروهای اسایش اقلیم می دانند که گروهک تخریباتی را در منطقه ایجاد می کند عکس العملی نشان نمی دهند و سالیانه گروهک پ ک ک . پژاک میلیونها پول از شرکتها وکارخانه ها و پیماکاران وکارگران پول جمع اوری می کنند مثلا در منطقه گاره نزدیک شهر آکری و باکرمان که منطقه یی نفت خیز است بعلت اینکه این منطقه تحت کنترل پ ک ک است شرکت کشور کره نتوانست در این منطقه دست به حفاری بزند و پ ک ک در خواست ۳۵درصد سهم از شرکت کرده بود و به همین علت در انجا حفاری صورت نگرفت منظور اینکه پ ک ک و پژاک در بیشتر جاها نفوذ دارند اما کسی مانع نمی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین