۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکست پ.ک.ک در روبوسکی

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، روبوسکی برای کردهای ترکیه یادآور یک حادثه تلخ است که در آن ۳۴ تن از اهالی روستای روبوسکی واقع در اولودره در منطقه شرناخ در نزدیکی مرز ترکیه با کردستان عراق توسط نیروی هوایی ارتش ترکیه کشته شدند. بی شک این اقدام ارتش ترکیه غیرانسانی و وحشیانه بود. اما از طرف دیگر فرقه تروریستی پ ک ک از اینئ موضوع بهره برداری تبلیغاتی کرده و می کند.

پ ک ک با پرداخت پول به افراد تهیدست این منطقه از آنها خواسته بود تا برای آن بارهایی را از مرز به کردستان عراق حمل کنند و آنها نیز در ازای گرفتن پول دست به این کار زده بودند . با توجه به این که سازمان استخبارات ترکیه در پ ک ک عوامل زیادی دارد و حتی خود اوجالان نیز از ماموران میت است، این عوامل عمدا به ارتش ترکیه خبر داده بودند که ۳۵ نفر از اعضای پ ک ک در مسیر روبوسکی در حال عبور از مرز به سوی عراق هستند.

نیروی هوایی ارتش نیز بلافاصله وارد عمل شده و آنها را از هوا به گلوله بسته بود. در نتیجه این حمله ۳۴ نفر کشته شدندو فقط یک نفر زنده ماند و ماجرا را توضیح داد. پ ک ک که تاکنون چند ده هزار کرد کشته است خود را در موضع مدافع حقوق کردها قرار داد و از این حادثه سواستفاده تبلیغاتی علیه ارتش نمود.

دولت نیز پس از بررسی های گوناگون نه تنها به خواسته های پ ک ک در این زمینه پاسخ نداد بلکه دیروز خانواده های شاکی این پرونده را جریمه کرد که چرا از مرز به صورت غیرقانونی تردد می کنند. در این برنامه نیز دولت پیروز شد و پ ک ک شکست خورد . تنها بازندگان اصلی نیز قربانیان بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *