۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • تعارض منافع اجازه توافق به پ.ک.ک و سوریه را نداد

تعارض منافع اجازه توافق به پ.ک.ک و سوریه را نداد

  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۳۴ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،  در حالی که مذاکرات بین سازمان تروریستی YPG/PKK و حکومت بشار اسد که با میانجیگری روسیه، به دلیل درگیری ها بی نتیجه ماند، تلاش ها برای آشتی بین طرفین به تنش تبدیل شد.

در این نشست الهام احمد و بزرگ حلیل رهبران YPG/PKK، مقامات یگان های امنیتی سوریه و برخی از فرماندهان روسی شرکت داشتند.

گفت‌وگوها در پایان اکتبر پس از اعلام مقامات ترکیه مبنی بر اینکه در صورت لزوم می‌توانند علیه سازمان‌های تروریستی در سوریه مداخله کنند، شتاب بیشتری گرفت.

۶ مورد وجود دارد که می تواند انتظارات حکومت سوریه از YPG/PKK را خلاصه کند.

سوریه که خواستار بخش بزرگی از نفت استخراج شده از مناطق تحت اشغال این سازمان تروریستی است، خواهان پیوستن همه عناصر YPG/PKK و ساختار جبهه SDF به ارتش است.

هیأت سوریه در این گفتگو تصریح می کند که نیروهای مرکزی با سلاح های سنگین خود به مناطق تحت اشغال ی.پ.گ/پ.ک.ک وارد شوند، پرچم سوریه در مناطق مذکور نصب شود، نهادهای دولتی بازگشایی شوند و مناطق تحت اشغال بازگشایی شوند. توسط سازمان مطابق با قوانین حکومت محلی مشخص شده در قانون اساسی سوریه اداره می شود.

پ.ک.ک بر خودمختاری اصرار دارد

پ.ک.ک که شرط فعال سازی مجدد نهادهای دولتی در مذاکرات با میانجیگری روسیه را می پذیرد، مایل است تنها بخشی از نفت را با حکومت مرکزی به اشتراک بگذارد.

در حالی که سازمان تروریستی مورد حمایت ایالات متحده از متفرق کردن عناصر مسلح خود امتناع می ورزد، اما همچنان خواستار خودمختاری اداری خود را پیش روی حکومت قرار می دهد.

اما به دلیل اختلافات بین سازمان و نظام بر سر تقسیم درآمدهای نفتی، وضعیت عناصر مسلح و مسائل اداری، مذاکرات به نتیجه نرسید.

در چارچوب مذاکراتی که حدود یک ماه به طول انجامید، الهام احمد، به اصطلاح رئیس مشترک «شورای دموکراتیک سوریه» تحت هدایت ی.پ.گ/پ‌ک‌ک و تروریست‌ها با وی با علی مملوک رئیس شورای امنیت ملی که به عنوان برترین نام بوروکراسی امنیتی سوریه شناخته می شود، در پایتخت دمشق در آغاز ماه جاری دیدار کرد.

حکومت سوریه و YPG/PKK در پایان سال ۲۰۱۹ مذاکراتی را برای پیوستن مدیریت و اعضای مناطق اشغالی این سازمان به ارتش انجام دادند اما نتیجه ای حاصل نشد.

پ.ک.ک موضع خود را در برابر حکومت سوریه ملایم تر کرد

الدار خلیل، یکی از سرکرده های YPG/PKK، در ۳ نوامبر به شبکه عربی روسیه تودی (RT) گفت که آنها آماده مذاکره “بدون قید و شرط” با دولت اسد هستند.

سازمان تروریستی به منظور تسریع در مذاکرات با حکومت، روز ۱۳ آبان ماه ورودی و خروجی نیروهای ارتش را که به مدت ۵ ماه در مرکز منطقه قامشلی در شمال شرق سوریه در محاصره قرار داده بود، آزاد کرد تا بتواند از این طریق اقدام کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *