۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • سیاستمدار کرد: پ ک ک هیچ علاقه ای به پایان دادن به داعش ندارد

سیاستمدار کرد: پ ک ک هیچ علاقه ای به پایان دادن به داعش ندارد

  • ۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۴۷۱ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، یکی از رهبران کرد سوریه تایید کرد که بسیاری از گروه ها مسئولیت آنچه در حسکه رخ می دهد را بر عهده دارند و تاکید کرد که از بین بردن تروریسم نیازمند همبستگی همه طرف ها برای مقابله با این بیماری همه گیر خطرناک از طریق یک فرآیند جامع نظامی، امنیتی، آموزشی، سیاسی و مالی است. منابع و منابع اقتصادی آن خشک شود و به مشکلات انکوباتور اجتماعی رسیدگی شود.
مهندس شاهین احمد، یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان – سوریه گفت: پ.ک.ک از طریق (SDF) در نتیجه منحصر به فرد بودن آن در تصمیمات نظامی، امنیتی و اداری منطقه متحمل می شود.
وی تصریح کرد: آنچه در الحسکه رخ می دهد، شاهدی بر شکنندگی وضعیت امنیتی و وجود رخنه های بزرگ و خطرناک در سیستم امنیتی نیروهای دموکراتیک سوریه توسط گروه تروریستی داعش است و این یک عملیات بزرگ و خطرناک است.
وی افزود: فکر نمی‌کنم اتفاقی که در حال رخ دادن است یک اتفاق تصنعی باشد، بلکه نتیجه تداخل درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در میدان سوریه و تلاش برای به هم زدن دوباره و به عقب راندن منطقه است. وارد چرخه جنگ‌ها شد.»
وی تصریح کرد: منطقه باقی‌مانده کردستان سوریه در شرق رود فرات به دلیل وجود ده‌ها مکان و مرکز که عناصر تندرو از نقاط مختلف جهان در آن بازداشت می‌شوند، به میدان مین تبدیل شده است.
احمد افزود: آنچه در حال وقوع است مؤید این است که پیروزی نظامی به تنهایی برای از بین بردن پدیده تروریسم و ​​افراط گرایی کافی نیست، زیرا این روند باید از جنبه های نظامی، امنیتی، سیاسی، آموزشی و زندگی فراگیر باشد.
وی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها علی‌رغم شکست‌های مکرر نظامی و از دست دادن کل منطقه خلافت ادعایی خود، همچنان از قابلیت‌های رزمی بالایی برخوردار هستند و همچنین از انعطاف‌پذیری قابل توجهی در ناپدید شدن، رنگ‌آمیزی و حرکت و سپس خروج از آن برخوردارند. مرحله ثبات و از سرگیری فعالیت در جایی که شرایط به آنها اجازه می دهد.”
وی خاطرنشان کرد: داعش یکی از ابزارهای متعددی است که در سوریه فعالیت می‌کند و چندین طرف هستند که از کارت‌بازی‌ها و تداوم بحران و تنش سود می‌برند.
احمد توضیح داد: «آمریکا نیز با توجه به ابهام پیرامون پروژه خود در منطقه به طور عام و در سوریه به طور خاص و تا زمانی که حضور خود را به مبارزه با داعش مرتبط می کند، در یافتن راه حل واقع بینانه و جامع برای این پدیده جدی نیست. یافتن راه حل نهایی برای این پدیده تا زمانی که آنچه شما می خواهید را در چارچوب مبادلات و فایل های در هم تنیده در اوکراین و جاهای دیگر به دست نیاورد،
او معتقد بود که «جامعه بین‌المللی نیز مسئولیت اخلاقی خود را بر عهده نگرفته و برای یافتن راه‌حل واقعی برای شرایط این افراط‌گرایان، بازگرداندن اتباع وابسته به گروه‌های افراطی به کشورهایشان، محاکمه و تعقیب آنها جدی نیست.
احمد افزود: این موضوع مستلزم همبستگی همه طرف‌ها برای مقابله با این همه‌گیری خطرناک از طریق یک فرآیند همه‌جانبه نظامی، امنیتی، آموزشی، سیاسی و مالی است تا منابع و منابع اقتصادی آن خشک شود و مشکلات انکوباتور اجتماعی برطرف شود. هزاران نفر از حامیان داعش که در حال حاضر در صفوف (SDF) فعالیت می کنند، به خصوص از گروه هایی که به بهانه آشتی آزاد شدند!
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین