۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • جزییات هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به گروهک های تروریستی و مسئولین اقلیم کردستان عراق

جزییات هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به گروهک های تروریستی و مسئولین اقلیم کردستان عراق

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
  • ۳۷۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، روز دوشنبه سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: نیروهای مسلح ایران در صورت تهدید امنیت جمهوری اسلامی ایران می توانند به گروه های تروریستی در کردستان عراق حمله کنند. پاکپور گفت: گروه های تروریستی مسلح در تلاش هستند تا از شمال عراق برای ایجاد تهدیدات امنیتی در منطقه مرزی با ایران استفاده کنند. فرمانده نیروی زمینی سپاه، با تاکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست ها اجازه برپایی پایگاهی در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تاکید کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور ایران و عراق می دانیم و دولت عراق باید پاسخگوی چنین اقداماتی باشد. 

بارها جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان تذکر داده، که نباید گروهک هایی چون پژاک، کومله، حزب دموکرات اجازه انجام عملیات های تروریستی از خاک این اقلیم به ایران را داشته باشند، لذا این حق برای دولت ایران محفوظ است که در صورت تکرار حملات تروریستی، نیروهای مسلح ایران ناچار خواهند شد این گروهک های تروریستی را در خاک عراق تحت تعقیب قرار دهند. در گذشته نیز چنین رویدادهایی رخ داده بود و دولت اقلیم کردستان عراق گاهی از اقدامات تروریستی جلوگیری می کند و گاهی هم به صورت سهل انگاری یا عمدی اجازه اقدامات تروریستی و خرابکارانه علیه ایران از خاک خود را می دهد؛ طبیعی است که ایران نیز متقابلاً تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه عملیات های تروریستی اتخاذ خواهد کرد. هدف اکثر این گروهک ها ایجاد نا امنی و شکاف بین دولت مرکزی ایران و استان کردستان ایران و جزئی از شهروندان ایرانی است و دولت ایران نسبت به تامین امنیت مردم کردستان ایران متعهد است و پژاک برای ایجاد نا امنی و تقابل با جمهوری اسلامی عملیت انجام می دهد؛ به نظر می رسد گروه تروریستی پژاک ارتباطی هم با قدرت های خارجی چون آمریکا و اسرائیل دارد و همچون ابزار فشار و تخریبی علیه ایران عمل می کند.

قطعاً طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد هیچ گروه تروریستی در شمال غرب، جنوب و شرق این کشور بتواند با استفاده از ابزارهای خشونت آمیز ایران و مردم این کشور را تهدید کند و آزادی های فردی و اجتماعی بخشی از ساختارهای ایران است، اما استفاده از سلاح و ابزارهای خشونت آمیز در ایران علیه شهروندان خط قرمز ایران تلقی می شود و نیروهای مسلح به هیچ گروهی اجازه نمی دهند، تا با استفاده از سلاح و رعب و وحشت امنیت ایران را مختل کنند.  

واضح است، که نیروهای مسلح ایران مسئول تامین امنیت مرزها است و خارج از تصمیمات دولت نیز عملیاتی انجام نمی دهند؛ پس برای ورود به خاک اقلیم کردستان عراق هماهنگی های لازم با مقامات این اقلیم انجام می شود، در حقیقت بارها هم ایران به اقلیم و مسئولین مربوطه عراق هشدار و تذکر داده است که نباید این منطقه پایگاهی برای آسیب و آزار رساندن به ایران تبدیل گردد، فلذا اخطار فرمانده نیروی زمینی سپاه به مفهوم عدم اجازه نیروهای مسلح به گروهک های تروریستی برای انجام عملیات در خاک ایران اقدامی کنند، چذا که وظیفه این نیروها تامین امنیت کشور است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *