۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • رمزی کارتال و زبیر آیدار جعبه سیاه جنایات پ.ک.ک در اروپا هستند

رمزی کارتال و زبیر آیدار جعبه سیاه جنایات پ.ک.ک در اروپا هستند

  • ۵ اسفند ۱۴۰۱
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : رمزی کارتال و زبیر آیدار هر دوعضو شورای ک ج ک  در اروپا هستند انها هیچ زمانی اسلحه بدوش نگرفته اند و در کوهستان زندگی نکرده اند بلکه مانند سخنگوی پ ک ک رفتار می کنند انها در دهه ۹۰میلادی نماینده پارلمان ترکیه بودند وبعد از دستگیری لیلا زانا انها به اروپا مهاجرت کردند انها نقش کلیدی در پایان دادن ناسیونالیسم کردی دارند وبخصوهمانند پ ک ک با بارزانیها دشمنی می کنند و  با پ ک ک در پایان دادن به روحیه ناسیونالیستی دهه ۱۹۹۰ در شمال کردستان مشارکت داشتند.

رمزی کارتال  و زبیر ایدار همیشه  در رسانه های پ.ک.ک ظاهر می شوند  و ادعا می کنند: «تنها مانعی که پیش روی پ ک ک  قرار دارد، PDKبارزانیها هستند

کسانی که از سیاست پ ک ک آگاه هستند نام رمزی کارتال و زبیر آیدار را شنیده اند. آیدار و کارتال از سال ۱۹۹۰ درگیر سیاست حقوقی پ.ک.ک بوده اند. برای درک سیاست ضد کردی پ.ک.ک در کردستان  ترکیه ، باید آنها را به خوبی بشناسیم.

در کردستان ترکیه ، موجی از ناسیونالیسم کردی در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. تحولات انقلابی دهه ۶۰ و ۷۰ در کردستان عراق  دلیل اصلی شکل گیری این موج ناسیونالیسم در شمال کردستان بود. نسل کشی حلبچه، مبارزات نیروهای پیشمرگه کردستان علیه رژیم بعث، و مهاجرت میلیون ها کرد در کردستان عراق بصورت مستقیم در کردستان ترکیه   تأثیراتی  گذاشت زیرا کردستان ترکیه در محله نابودی بود و جامعه بطور کلی اسیمیله شده بود . در آن شرایط سیاسی حاکم بر کردستان ترکیه در حوزه سیاسی  به رهبری «لیلا زانا، اورهان دوغان،ودات آیدین و…» در عرصه سیاست حقوقی، شخصیت‌های توانا و کاریزماتیک با افکار، احساسات و دیدگاه‌های ناسیونالیستی خلق شدند. اما هم دولت ترکیه و هم پ‌ک‌ک از موج ناسیونالیسم در کردستان ترکیه  به تنگ آمده بودند. پ‌ک‌ک احساسات ناسیونالیستی   مردم  را سرکوب  کرد  پ.ک.ک و دولت ترکیه بلافاصله شروع به نابودی وناسیونالیست کردی » کردند.

وضعیت ناسیونالیست های کرد بین تهاجم پ ک ک و دولت ترکیه

از طرفی پ ک ک می خواست موج ناسیونالیسم را کنترل کند و آنها را ذوب کند. پیروزی حزب دموکرات در انتخابات ۱۹۹۱ ناسیونالیست ها را از چنگال  پ.ک.ک نجات داد اما نتوانستند خود را سازماندهی کنند. پ‌ک‌ک در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ تلاش کرد این موج ناسیونالیسم را به عنوان آلترناتیو پارلمان کردستان عراق  تحت نام مجلس ملی کردستان کنترل کند. پ.ک.ک این افراد را آورد و در اردوگاه خود در نزدیکی قلادزه به نام زاله جمع کرد. دو ماه بعد پ.ک.ک تأسیس جنبشی  را اعلام کرد و بیشتر این افراد را برای سازماندهی به کردستان ترکیه فرستاده شدند . پ ک ک آگاهانه افراد تحت تعقیب را به دولت ترکیه تحویل داد. بسیاری از آنها در زندان های ترکیه مفقود شدند، برخی هدف سازمان های تاریکی مانند حزب الله قرار گرفتند و بسیاری دیگر به زندان افتادند. در نتیجه نسل ناسیونالیست دهه ۱۹۹۰ توسط PKK و ترکیه خنثی شد. کسانی که ماندند توسط پ.ک.ک سرکوب شدند و از این تفکر ناسیونالیستی فاصله گرفتند. مثلا خطیب دیجله یکی از افرادی است که پ‌ک‌ک از آن استفاده می‌کند، اما لیلا زانا شخصیت خود را حفظ کرده است، نه پ‌ک‌ک و نه دولت ترکیه نتوانستند او را از افکار ناسیونالیستی دور کنند، اما هر دو طرف فرصت سیاست را از او گرفتند و او را حذف کردند. از حوزه سیاست

کسانی بودند که از آن مسیر افتادند،.

بدون درک چگونگی نابودی نسل ملی‌گرای دهه ۱۹۹۰ توسط دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، نمی‌توانیم واقعیت باقی ماندن کارتال و آیدار را در داخل پ‌ک‌ک درک کنیم “.

بعد از آن کسانی بودند که در بلژیک تحت بال های پ ک ک به کردها حمله کردند و کسانی مثل رمزی و زبیر بودند.

در واقع زبیر آیدار و رمزی کارتال با دستاوردهای این کاروان های ملی گرا زندگی می کنند و ثمره زحمات آنها را می خورند.

آنها ابتدا به رفقای خود خیانت کردند

آیدار و کارتال در برابر تمام شرارت های پ.ک.ک سکوت کردند و برای خود یک سیستم زندگی ایجاد کردند. آنها برده‌های پ‌ک‌ک شدند و در ابتدا خانواده‌های خود را منحل کردند و ظلم‌های بزرگی را در حق خویشاوندان خود مرتکب شدند و بعداً به‌عنوان اعضای ناتوان سیاسی پ‌ک‌ک عمل کردند. از آن زمان به بعد به دسته پ ک ک تبدیل شدند و مورد استفاده قرار می گیرند. ۲۰ سال است که همه در بروکسل بلژیک در خیابان ژان استاس در ساختمان KNK رفت و آمد می کنند. کارتال و آیدار به دستور رهبران پ.ک.ک مانند نیلوفر کوچ، آدام اوزون، مزگین آمد (آینور هلاکو) و سولبوس پری (گلسر تان) به دستور آنها در ساختمان نشسته و بلند می شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین