۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران هر نوع کمکی برای نجات مردم کرد کوبانی انجام می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران هر نوع کمکی برای نجات مردم کرد کوبانی انجام می دهد

  • ۲۰ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور داعش در منطقه کردنشین کوبانی، با بسیار مهم خواندن شرایط کوبانی، گفت: کشورهای منطقه باید درباره شرایط کوبانی مسئولانه رفتار کنند.انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در بدو ورود به شهر اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: ما نیز هر کمکی از دستمان بر آید برای نجات مردم کرد در کوبانی انجام می‌دهیم.
وی اضافه کرد: اینگونه محاصره کردن مردم کرد در کوبانی خسارت مهم انسانی به وجود می‌آورد لذا همه باید کمک کنند و کشورهای منطقه نیز باید مسئولانه در این زمینه رفتار کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص شرایط سوریه و عراق نیز گفت: شرایط سوریه و عراق شرایط پیچیده‌ای است و راه‌حل‌های سیاسی و نظامی را می‌طلبد. اینکه تصور شود به سادگی می‌شود ایده‌هایی که تا حدی ناپختگی در آن وجود دارد محقق گردد کار ساده‌انگارانه‌ای است.
لاریجانی با اشاره به ائتلاف غربی عربی برای مقابله با داعش، گفت: اهداف و تصورات به این سادگی‌ها محقق نمی‌شود و این مساله جا پای محکمی از نظر نظامات بین‌المللی ندارد.
به گفته وی، هر ائتلافی نمی‌تواند برای خودش تصمیمی بگیرد و برای کشوری منطقه پرواز ممنوع اعلام کند، این یک نوع هرج و مرج در حقوق بین‌الملل است و در عمل هم به این سادگی‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
رییس مجلس که برای سفری یک روزه به اصفهان سفر کرده است، همچنین در خصوص اهداف این سفر گفت: به منظور دیدار با مردم اصفهان و گفت‌وگو با مدیران اجرایی این استان و پیگیری مسائل و مشکلاتی که در استان اصفهان در بخش‌های تولیدی و البته مسائل مربوط به آب که موضوع مهمی است و خشکسالی در این استان، این سفر صورت گرفته است.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به فصل بررسی بودجه در مجلس، گفت: از این جهت نیز با بررسی مسائل استان اصفهان به مردم این استان کمک خواهد شد.
وی شرکت در جشنواره میراث معنوی ناملموس که به گفته وی، توسط شهردار اصفهان ترتیب داده شده است را از دیگر اهداف سفرش خواند و در عین حال ملاقات با علمای اصفهان را از دیگر برنامه‌های خود در این سفر یک روزه عنوان کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین