۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دیدار سه نماینده ی نزدیک به پ.ک.ک با دولت اردوغان

دیدار سه نماینده ی نزدیک به پ.ک.ک با دولت اردوغان

  • ۱ خرداد ۱۳۹۳
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰

اعضای هیات ملاقات با اوجالان، با سه عضو برجسته ی کابینه ی اردوغان دیدار کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، بعدازظهر دیروز سه عضو هیات ملاقات با اوجالان، به منظور پیگیری موضوع مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک، با بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رئیس ستاد فرماندهی مبارزه با ترور، بکر بوزداغ وزیر دادگستری و افغان آلا وزیر کشور دیدار و گفتگو کردند.
سرّی ثریا اُندر نماینده ی استانبول و معاون رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که همراه با ادریس بالوکن و پروین بولدان به دیدار اعضای کابینه رفته بود، به خبرنگاران گفت:«در این دیدار در مورد چندوچون ادامه ی مسیر مذاکرات صلح با وزار صحبت کردیم. آن چه که به عنوان محور اصلی گفتگوهای ما مورد بررسی قرار گرفت این بود که آتش بس و توقف درگیری ها، به خودی خود یک دستاورد ارزشمند و مهم است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم».
اُندر در ادامه به این موضوع اشاره کرد که طی روزهای گذشته سران پ.ک.ک د رکوهستان قندیل در پاسخ به نامه ی ۱۸ صفحه ای اوجالان، نامه ای نوشته اند که این نامه برای ارسال به جزیره ی ایمرالی به وزیر دادگستری تحویل داده شده است و در هفته ی پیش رو، برای بحث در مورد نتایج تبادل آرای بین سران پ.ک.ک و اوجالان، هیات نمایندگان به جزیره ی ایمرالی می رود.
اُندر در پایان به این موضوع اشاره کرد که در این نشست، از آتالای و دو وزیر کابینه خواسته اند تا مذاکرات صلح بین دولت و پ.ک.ک اعتبار حقوقی و قانونی پیدا کند و آنان در پاسخ به این درخواست اعلام کرده اند که این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.
گفتنی است جلال الدین جان از اعضای گروه موسوم به فرزانگان صلح، چند روز پیش در کوهستان قندیل با سران پ.ک.ک دیدار کرد و پس از این دیدار اعلام کرد که مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک به پایان رسیده اما هیچ یک از دو طرف نمی خواهند این مضووع را علنی کنند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که پ.ک.ک به دنبال اعلان خودگردانی دفاکتو و غیررسمی در ترکیه است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین