۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دست گدایی پژاک بسوی سلفی ها

  • ۱۸ دی ۱۳۹۲
  • ۳۵۴ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پژاک این بار هم برای رهایی از فروپاشی دست گدایی بسوی گروه های سلفی گری دراز کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پژاک مدتی است با تمام وجود و از روش‌های مختلف از جمله با کمک گرفتن از رسانه‌ها، مدام اخباری را از شرایط و وضعیت نابسمان زندانیان سلفی در زندان قزل‌حصار و رجایی شهر منتشر می‌کند. اینکه تا چه اندازه این اخبار واقعیت دارند یا نه؟ یا اینکه از کدام منبع موثق این اخبار به بیرون درز کرده؟ همه بجای خود. اما آنچه مهم و قابل تأمل است اینکه با چه هدفی پژاک از سلفی‌ها حمایت می‌کند؟

دلایل این حمایت در حقیقت یکی از مهم‌ترین اصول و خط مشی فرقه‌یی پژاک را فاش می‌کند. آنچه مسلم و اثبات شده است اینکه پژاک دارای خط مشی مارکسیست – کمونیسیتی است که التبه امروزه آنرا به شکل دیگری تعریف می‌کنند. اما درهرصورت سکولار بودن آن کاملاً مشهود است. حال باید بدنبال وجه تشابه سلفی‌گرایی با تمامی قواعد خشک و خشن خود و سکولاریته‌ی پژاک نباشیم، نکته ی مهم این است که پژاک درصدد بهره‌برداری از آن به نفع خود می باشد خود پژاک از یک سو برده‌ی دست چندم بوده، چون خود دست‌پرورده‌ی پ‌ک‌ک است که خود پ‌ک‌ک هم آموزش دیده‌ی برخی دست‌های پنهان در ترکیه و چند کشور غربی است. پس پژاک هم درحقیقت در میدانی بازی می‌کند که در هرصورت بازنده است. اما همین بازنده هم درصدد بهره مندی از سلفی‌ها، تاحدودی راههای نجات خود در این باتلاق را فراهم کند.

آنچه سلفی‌ها به آن اعتقاد دارند و به قول خودشان برای آن جهاد می‌کنند؛ نزد پژاکی‌ها رد و مردود است و بالعکس. حال این دو سیم مثبت و منفی با کدام فرمول لامپ آینده را روشن می‌کنند؟ این سؤالی است که شاید قبل از جواب دادن به آن اشاره به این نکته خالی از لطف نباشد که پژاک درکنار سکولار بودنش، دارای افکار ماکیاولی هم هست. به این معنی که از هرآنچه به روند پیشبرد اهداف فرقه‌ایش خدمت کند، حمایت می‌کند حتی اگر برخلاف اصول بنیادی‌اش هم باشد. چراکه به قول برخی از سرکردگان پژاک، آنها این کارها را فقط برای نیل به اهدافشان انجام می‌دهند، لذا فرقی نخواهد کرد یک گروه سلفی باشند یا یک جنایتکار و قاتل و … مهم برای پژاک اینست که فرد یا گروه مذکور، علیه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی باشد.

برای این فرقه فرقی نخواهد کرد که گروههای دیگر و یا اشخاص دارای چه طرز فکری هستند و با چه هدفی اقدام به این کارها می‌کنند؛ مهم برای پژاک فقط ایجاد ناامنی و اخلال در آسایش و امنیت کشور است تا به قول قدیمی‌ها از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. اما جای این سؤال هم باقی است که چه ضمانتی وجود دارد خود نیز در این اوضاع گل‌آلود جان سالم به در ببرد؟

پژاک حامی تمامی کسانی است که به نوعی درصدد برهم زدن امنیت و آرامش کشور هستند. به عبارتی دیگر هر جا بحث ناامن کردن، خشونت، ترور و … هست، حتماً نام پژاک هم در آنجا می‌درخشد. از اینرو پژاک با الهام از این طرز تفکر، درصدد شعله‌ورتر کردن فعالیت‌های خشونت‌آمیز سلفی‌ها است و گرنه کدامین عقل سلیم و منطقی این موضوع را خواهد پذیرفت که پژاک از سلفی‌ها حمایت کند؟ کجای دنیا سکولاریسم و سلفی‌گرایی را در کفه‌ی یک ترازو قرار داده‌اند؟ از اینها گذشته پژاک آنها را اهل سنت هم می‌خواند و درصدد است تا با بکار بردن این اصطلاحات، افکار منحرف تبعیض مذهبی را ترویج دهد که الحمدالله جامعه‌ی ما خیلی باهوش‌تر و زیرک‌تر از این حرف‌هاست تا یک فرقه‌ی سکولاریستی با عصای سلفی‌گرایی زنگ خانه‌ی آنها را به صدا درآورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *