۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستور کار و برنامه جدیدی اوجالان و پ.ک.ک برای کُردها

  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۱۷۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان :‌ دستور کار عبداله اوجالان با موضوعات مختلف؛ البته این دستور کار متفاوت است. این مسائل در چند ماه آینده بیشتر مشخص می شود. اما می توان وضعیت فعلی را کمی توضیح داد.
اول از همه، پ.ک.ک در حال انجام انواع تبلیغات است. یعنی هر سال “آزادی برای رهبری، انتزاع” و غیره. پ.ک.ک می خواهد با سازماندهی کمپین هایی به نام های مختلف، توده های خود را در جنبش مشارکت دهد. به این ترتیب دستور کار مردم خود را تحت کنترل می گیرد.

کمیته پیشگیری از شکنجه اعلام کرد که در ماه سپتامبر به امرالی رفته است. CPT همچنین گفت که نتایج جلسات خود را اعلام خواهد کرد. پ ک ک که بهار گذشته کمپینی برای اوجالان برنامه ریزی کرده بود، از بازدید CPT ناامید شد. زیرا به این ترتیب پ.ک.ک نمی توانست داستان انتزاع را تعریف کند. بنابراین ادعا شد که اوجالان با CPT ملاقاتی نداشته است. هیچ مبنایی برای این ادعا وجود ندارد. ک.ج.ک به نمایندگی از اتحادیه حقوق وکلای اوجالان بیانیه هایی داده است. یعنی اخبار سخت پخش می کند و روی این اخبار سیاست می کند و مردم را به اقدام دعوت می کند.

در حالی که این شایعات در مورد اوجالان منتشر می شد، خبری به مطبوعات رسید: اوجالان علیه یونان پرونده تشکیل داد و پرونده او ارسال شد. اوجالان شکایت خود را به دادگاه حقوق بشر اروپا برد. جالب است بدانید که اوجالان به سرعت پرونده را با بروز تنش بین ترکیه و یونان باز کرد.
با وجود عدم آگاهی گسترده از این پرونده، اوجالان به ترکیه کمک کرد. اوجالان در سال ۱۹۹۹ همین کار را کرد و وقتی ترکیه را آورد، نه علیه ترکیه بلکه علیه یونان پرونده باز کرد و آنها را هدف قرار داد. در ژوئن ۲۰۰۰، اوجالان در مصاحبه ای گفت: «آنهایی که اینجا هستند (دولت) از ما می خواهند که یونان را تحت فشار قرار دهیم.» واضح است که اوجالان این خط دولت را ادامه داده است.
بنابراین، وقتی به همه چیز نگاه می شود، هیچ طردی از اوجالان وجود ندارد، اما دولت و پ.ک.ک نیز به کمپین اوجالان نیاز دارند.

نکته دیگر وخامت ه.پ.گ در مقابل عملیات ارتش ترکیه در داخل اقلیم کردستان عراق است تا آمار واقعی عملیات را از مردم کرد پنهان کند. این هم موضوع مهمی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین