۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ربوده شدن ۲ دختر توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک

ربوده شدن ۲ دختر توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک

  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۷۴ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی YPG/PKK علیرغم امضای توافقنامه ای با سازمان ملل متحد (سازمان ملل) برای “آزادسازی کودکان سرباز درون خود” به استفاده از کودکان سرباز ادامه می دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان، در بیانیه کتبی شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) که نقض حقوق غیرنظامیان در سوریه را مستند می کند، تروریست های YPG/PKK با استفاده از نام “SDG” در سوریه دو دختر ۱۷ ساله به نام های روسیل شیهو و زاهده کوکار از منطقه شیخ مقصود. جایی که آنها در مرکز شهر حلب حضور دارند را ربودند. در این بیانیه آمده است که سازمان تروریستی به خانواده های آنها اجازه ملاقات با کودکان ربوده شده را نداد و این دختران از مرکز شهر حلب به اردوگاه های تروریستی YPG/PKK در منطقه منبج منتقل شدند. آموزش مسلحانه در پایان ماه فوریه، YPG/PKK 4 کودک ۱۴ تا ۱۶ ساله دیگر را از خانواده هایشان از منطقه عینولاراب (کوبانی) که در شمال سوریه اشغال کرده بودند جدا کرد تا آنها را به کارکنان مسلح خود اضافه کند.

استفاده YPG/PKK از کودکان به عنوان “سرباز” در گزارش ها منعکس شده است
سازمان تروریستی YPG/PKK مبارزه با کودکان را نیز در «گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰» که توسط وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ منتشر شد، گنجانده شد. در این گزارش آمده است: «ی‌پ‌گ به استخدام اجباری و استفاده از پسران و دختران ۱۲ ساله از کمپ‌های آوارگان در شمال غرب سوریه ادامه داد. بیانیه گنجانده شد. شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته‌های جدیدی مبنی بر استفاده تروریست‌های YPG/PKK از کودکان به عنوان جنگجو در سوریه به اشتراک گذاشت. ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور “کودکان در درگیری های مسلحانه”، در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ با فرهات عبدی شاهین، با نام رمز “مظلوم عبدی” یکی از سرکردگان YPG/PKK در دفتر ژنو سازمان ملل دیدار کرد. برنامه عملیاتی «آزادسازی کودک سربازان» را با یک مراسم رسمی امضا کرد. پس از آن هیچ گزارشی از سوی سازمان ملل یا سایر نهادهای بین المللی مبنی بر پایان یافتن این وضعیت منتشر نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *