۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • در دیدار خانواده های دانش آموزان شین آبادی با وزیر آموزش و پرورش چه گذشت/پرداخت حداکثر دیه موضوع دیدار

در دیدار خانواده های دانش آموزان شین آبادی با وزیر آموزش و پرورش چه گذشت/پرداخت حداکثر دیه موضوع دیدار

  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
  • ۳۸۵ بازدید
  • ۰

 

در گفت و گو با نماینده پیرانشهر در مجلس مطرح شد:پرداخت حداکثر سقف دیه، برقراری مستمری مادام العمر و کمک هزینه برای خانواده های دانش آموزان حادثه شین آباد مباحثی بود که در دیدار با وزیر آموزش و پروش مطرح شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از اروم نیوز:نماینده مردم پیرانشهر به جهت درخواست خانواده های دانش آموزان شین آبادی مبنی بر پرداخت دیه کامل این دانش آموزان و پیگیری مسائل مربوط به آنها جلسه ای با وزیر آموزش و پروش ترتیب داده بود.
رسول خضری ، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با تشریح جزئیات دیدار خانواده های دانش آموزان شین آبادی با وزیر آ»وزش و پروش گفت: پرداخت حداکثر سقف دیه، برقراری مستمری مادام العمر و کمک هزینه برای خانواده های دانش آموزان حادثه شین آباد از جمله مواردی است که برای تحقق آن در تلاش هستیم.
وی ادامه داد: در پی نشست دوساعته با معاون امور مالی و اداری وزرات آموزش و پرورش و تعدادی از خانواده های دانش آموزان حادثه دیده شین آباد در خصوص پیرامون سه محور مطالباتی پیگیری و محورهایی درخواست شد که این محورها مطالبات جدیدی نبودند مباحثی بودند که از همان ابتدای حادثه آتش سوزی شین آباد مرتبا درخواست شده بود.
وی به دیدار با وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: پرداخت حداکثر سقف دیه یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود .
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق قانون دیه زن نصف دیه مرد است، افزود: ما در تلاش هستیم حداکثر مبلغ دیه را برای دانش‌آموزان شین‌آبادی در نظر بگیریم.
وی تصریح کرد: دومین بحث در خصوص مستمری مادام االعمر دانش آموزان حادثه دیده بود، که از ابتدای همان زمان وقوع حادثه مطرح ولی تا کنون توافق نهایی نسبت به این قضیه حاصل نشده بود، نکاتی مطرح شد.
خضری گفت: درخواستی را به رئیس‌جمهور برای برقراری مستمری مادام‌العمر ویژه دانش‌آموزان حادثه دیده ارائه کرده‌ایم که رئیس‌جمهور نامه لازم در این زمینه را به دستگاه ذی ربط ارسال نمودند تا دستگاه مربوطه به ما اعلام کند که تا چه مقدار هزینه می توانند در این زمینه تقبل نمایند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر افزود: بحث سوم در خصوص وضع معیشت خانواده های دانش آموزان حادثه دیده شین آباد است چون با توجه به اینکه خانواده های این عزیزان به دلیل رفت و آمد مکرر به تهران برای پیگیری امور مربوط به دیه و درمان بچه ها شغل خود را از دست داده‌اند، از همین رو در تلاش هستیم تا کمک هزینه‌ای را برای حمایت از خانواده‌های این دانش‌آموزان به آن‌ها پرداخت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع این مسائل بعلاوه پیشنهاد برگزاری یکسری کلاس های آموزشی و تقویتی برای دانش آموزان حادثه دیده شین آباد در مدت باقی مانده تابستان از جمله محور های اصلی نشست روز گذشته معاون وزیر آموزش و پرورش و ۴ نفر از اولیای این دانش آموزان بود.
خضری در خصوص روند درمان دانش آموزان نیز گفت: طبق اعلام خانواده‌های دانش‌آموزان شین‌آباد بحث درمان آن‌ها هم اکنون به خوبی در حال جریان است و در این زمینه مشکلی ندارند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با اشاره به مصوبه دولت یازدهم در خصوص درنظر گرفتن ردیف قانونی در بودجه سنواتی برای کمک به دانش‌آموزان شین‌آبادی٬‌ گفت: در این مصوبه قرار است دولت یازدهم با درنظر گرفتن ردیف بودجه سنواتی برای تکمیل دیه این دانش‌آموزان٬ پرداخت مستمری دائم به آنان و همچنین در نظر گرفتن کمک هزینه برای خانواده‌هایشان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۸ نفر ۲۰ نفر دیه را گرفتند و ۸ نفر مابقی مانده اند، گفت: تامین آتی این دانش آموزان به خاطر دختر بودنشان خیلی مهم است، دولت می تواند بقیه دیه را خود پرداخت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین