۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری بین پ‌ک‌ک و ترکیه زیر ساخت ها را در استان دهوک نابود کرده است

درگیری بین پ‌ک‌ک و ترکیه زیر ساخت ها را در استان دهوک نابود کرده است

  • ۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۱۶۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : این اولین بار نیست که  در استان دهوک و بخصوص در شهرستان آمدی مردم به علت درگیری ها دچار مشکل نشوند و مشکل برق در صدر مشکلات است.
ارتش ترکیه مقرهای پ.ک.ک را  در مناطق شهرهای امدی، زاخو، شیلادزه را بمباران می کند که طبق گزارش های دریافتی از منطقه شدت حملات به حدی است که مردم بیشترشان روستاهایشان را ترک کرده اند و به شهرهای اطراف سرازیر شده است و در کنار تلفات جانی تلفات مالی نیز بیشتر است. زیرا ارتش ترکیه و پ.ک.ک همه زیر ساختها را منهدم کرده اند که جندین پل نیز تخریب شده است و حکومت اقلیم کردستان نیز سکوت اختیار کرده است.
همه روستاهای اطراف زاخو در منطقه هفتنین که بیشتر شان مسیحی نشین هستند و قبلا بنا به دستور نیچروان بارزانی برایشان خانه ساخته شده بود همه شان بعلت درگیری ها مجبور به ترک خانه شان شده اند.
در منطقه امدی مزارع و باغ ها به حال خودشان رها شده اند و همه روستاها خالی شده اند و بیش از ۳۰ روستا تنها در اطراف امدی تخلیه شده اند و مردم دامدار بیشترین ضرر را متزلزل شده اند و با اینکه اعترض می کنند صدایشان به گوش کسی نمی رسد.

بنا به توافق بارزانی ها و ارتش ترکیه که انجام داده اند محال است که ارتش ترکیه بعد از پایان پ.ک.ک در شمال عراق عقب نشینی کند، هر جند که فعلا ارتش ترکیه به بهانه پ.ک.ک در مناطق بارزانی ها حضور دارند، اما بنا به تحقیقات گویا وجود ارتش ترکیه بلند مدت است و بیشتر بر منافع ترکیه در شمال عراق استوار است و بخصوص در حوزه نفت و گاز و طلا و … وابسته است.
با این وجود که درگیریها ادامه دارد آینده مشخص خواهد کرد که بازنده این جنگ چه کسی خواهد بود و علی رغم این همه درگیریها در شمال عراق دراصل بازنده اصلی همان اهالی منطقه شمال عراق هستند که مجبور به ترک محل زندگی شان می شوند و روستاها همگی تخلیه و خراب شده اند و نمی توانند به روستاهایشان بروند و قبلا نیز جند نفر از اهالی شلادزه که برای سرکشی به روستاشان رفته بودند کشته شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *