۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اعضای پ.ک.ک در صورت فرار کشته می شوند

  • ۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۱۹۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، دو تن از اعضای پ.ک.ک که از دست این گروه تروریستی فرار کرده و تسلیم نیروهای امنیتی شده بودند، توضیح دادند که در اردوگاه های این سازمان مورد شکنجه و ظلم قرار گرفته اند. تروریست ها که گفته بودند به اصطلاح رهبران سازمان آنها را تهدید کرده اند، اظهار داشتند کسانی که قصد فرار از اردوگاه ها را داشتند در مقابل چشمان آنها اعدام شدند.
دو تروریست که از دست سازمان تروریستی پ.ک.ک/ک.ک.ک فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم کردند، گفتند که اعضایی که قصد فرار از کمپ های خود را داشتند در مقابل چشمان آنها اعدام شدند. ان ها تصریح کردند: به اصطلاح سران سازمان تروریست ها را تهدید کردند که اگر تسلیم شوید شکنجه خواهید شد.

پس از فرار از اردوگاه های PKK/KCK و تسلیم شدن به ژاندارمری در ۱۶ و ۱۷ سپتامبر، H.A. در فرماندهی ژاندارمری استان در الازیغ و ایغدیر گفت :

“آنها به سر دوستم که قصد فرار داشت شلیک کردند”
G.Ö با بیان اینکه در سازمان با آنها بد رفتار شده و به دنبال راه هایی برای فرار از اردوگاه ها هستند. وی با بیان اینکه یکی از دوستانش که در تلاش برای فرار دستگیر شده بود، در مقابل چشمانش اعدام شد، گفت:
برخوردی که من در آنجا داشتم افتضاح بود. شکنجه بود. من تازه وارد سازمان شده بودم. در اردوگاه دوستی از قارص دیگور داشتم. داشتیم می رفتیم گارا. تو فکر فرار با اون دوستم بودم. ما برای فرار مردد بودیم زیرا می ترسیدیم اگر دستگیرمان کنند ما را بکشند. آن دوست من نتوانست کاری را که انجام شده تحمل کند، فرار کرد، اما گرفتار شد. بعد از اینکه برای ما آوردند با شلیک گلوله به سرش او را کشتند. مدام به ما می گفتند اگر تسلیم دولت ترکیه شوید شما را به زندان می اندازند. با خانواده ام تماس گرفتم، خانواده ام با ژاندارمری صحبت کردند. ژاندارمری با من ملاقات کرد و تسلیم شدم.

دیدم که تلاش ژاندارمری برای بردن من بود
HA. وی از سوی دیگر اظهارات پ.ک.ک مانند “ما برای مردم خود می جنگیم” را دروغ دانسته و گفته است که در این سازمان تحت فشار، زورگویی و خشونت قرار گرفته اند. ح.الف که مدام با این جمله تهدید می شدند که اگر تسلیم شوید شکنجه، بدرفتاری و زندانی می شوید، پس از تسلیم شدن متوجه شده که این موضوع صحت ندارد و گفت:

آنها می گویند جنگ است، اما هدف، هدف و جایی که می خواهند برسند مشخص نیست. خیلی پشیمان شدم که عضو شدم. مدام به ما می گفتند اگر تسلیم شوید شکنجه، بدرفتاری و زندانی خواهید شد. من همیشه با خودم فکر می کردم که آیا آنطور که سازمان می گوید یا آن طور که دولت می گوید خواهد بود. بعد از اینکه تسلیم شدم دیدم تلاش ژاندارمری برای جلب من بود. من با هیچ بدرفتاری یا خشونتی مواجه نشدم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین