۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست فرمانده نظامی پژاک از ایران” حمله نکنید”

  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۵۳ بازدید
  • ۰

شیار شوگر یکی از فرماندهان ی.ر.ک از ایران درخواست کرد که به آن ها حمله نکند.

به گزارش انجمن بی تاوان، همانطور که می دانیم حملات گسترده نیروهای نظامی ایران در کوه های شاهو و در منطقه کوسالان ادامه دارد و عرصه برای نیروهای پژاک به شدت تنگ شده است. علی رغم اینکه گروهک تروریستی پژاک تلفات زیادی بجا گذاشته و عده ای نیز به خاک عراق فرار کرده اند، پژاک رسما از طریق یکی از فرماندهانش از ایران درخواست کرد که دیگر به آن ها حمله نکند. زیرا موقعیت پژاک در عراق نیز در تنگنا قرار دارد. بخصوص اعتراضات داخلی نسبت به سیامند معینی که در اروپا مستقر است به اوج خود رسیده و پژاک در موقعیتی نیست که بتواند به جنگ ادامه بدهد.

شیار شوگر کیست ؟
شیار شوگر(احمد) اهل منطقه قطور در روستای زری در سال ۱۳۵۶ به دنیا امده و بیشتر در کار فرش بافی مشغول بوده استو وی بعضی مواقع هم چوپانی می کرد تا اینکه در سال ۱۹۹۹میلادی با دستگیری عبدالاه اوجالان پ.ک.ک وی را جذب کرد و زمانی که کادرهای گروه با وی حرف زدند فهمیدن که وی بعلت اینکه همیشه در کار فرشبافی بوده است دیگر تحمل کار کردن ندارد و این بهانه ای شد که وی را ملحق کنند و در نهایت وی در سال ۱۳۷۸ ملحق شد و بعد از مدتی طولانی گروهک به او اموزشهای ایدئولوژیک داد تا اینکه وی را در چارچوب معیارهای سازمان قرار دهند.
اما هر چند که شیار شوگر از افرادی هستند که بیشتر زمان وی در دوره های اموزشی گروه سپری شده است نتوانسته به شخص مورد مطلوب گروه برسد زیرا وی با رفتارهای غیر جدی بودن و با رفتارهای محلی همیشه مورد انتقاد قرار گرفته شده است و مسئولان گروه بارها وی را به مناطق عملیاتی فرستادند اما او جان سالم بدر برد و کشته نشد زیرا با رفتار و اخلاق خود سبب شده است که دیگر کادرها نیز دچار بی نظمی و دست به کارهای غیر رسمی بزنند زیرا چیا شوگر برای مدتی در سال ۱۳۸۹الی ۱۳۹۰در منطقه ماکو بود ومسئول تیم پژاک بود و با رفتارهایش با روستائیان بد بود وهمیشه به خونه اهالی می رفت و شبها را در انجا سپهری می کرد وبا بهانه های مختلف مردم را اذیت می کرد وگاهی نیز با دختران اهالی منطقه ماکو رفتار غیر اخلاقی داشت وبرای جذب دختران تلاش می کرد و بعد از ملحق کردن دختران بجای اینکه انها را هر چه زودتر به عراق منتقل کند انها را نزد خود نگه می داشت وبعدا مشخص می شد که با انها کار غیر اخلاقی کرده است اما مدیریت پژاک همیشه در قبال اعمال او سکوت می کردند.
و بعد مدتی که به عراق میرود مدیریت پژاک بجای اینکه وی را در بازجویی قرار دهند دوباره وی را به منطقه شاهو می فرستند و در انجا هم دوباره کارهای بی اخلاقی خود را تکرار می کند و از دختران سو استفاده جنسی می کرد.
وی بعلت نداشتن سواد همیشه به یک معضل تبدیل شده و خیلی از اهالی منطقه او در تعجب هستند که چگونه شخصی بی سواد در پژاک به یک فرمانده تبدیل شده است.
در واقع افرادی همچون شیار شوگر اصل تصویر واضح پژاک است زیرا با جمع شدن عده ای ازافراد در پژاک بغیر از اذیت و ضرر برای مردم کاری ندارند اینها برای اینکه بتوانند به بقای خود ادامه دهند دست به هر کاری می زنند و با برهم زدن امنیت مردم در نوار مرزی وبا جمع اوری پول از مردم با تهدید و جمع اوری احشام مردم برای خودشان در شمال عراق در مناطق پنجوین به زندگی شان ادامه می دهند ودر شمال عراق هم مردم را به ستوه اورده اند.
تا زمانی که همچون افرادی در پژاک باشند پژاک به اعمال کثیف خود بر مردم بی گناه کرد به اعمالش ادامه خواهد داد.زیرا امثال چیا شوگر از همه لحاظ به مردم کرد ضرر می رسانند از یک طرف به ناموس مردم تجاوز می کنند و از یک طرف در خونه مردم نان می خورند و از یک طرف هم بچه مردم را جذب می کنند و بعد از مدتی از انها با تهدید و فشار پول می گیرند
اینها در واقع تمام معیارهای انسانیت را زیر پا گذاشته اند و به مردم ظلم می کنند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین