۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

داعش و عناصر پ.ک.ک به جان هم افتادن

  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

نبرد شدید تروریست‌های داعش با حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) شاخه سوری پ ک ک  در شمال شهر رقه سوریه، منجر گردید داعش سیصد تن را ربوده و ده‌ها تن را به قتل برساند.

عناصر حزب اتحاد دموکراتیک  برای تصرف روستای “الزاویه” در شمال شهر رقه که تحت سیطره داعش است، به شدت با آنان درگیر شده اند و اخبار رسیده، از کشته شدن ده ها تن از نیروهای دو طرف حکایت دارد.

 داعش در ادامه ی این درگیرها   سیصد کُرد روستایی را ربود. دیشب گروهی از افراد مسلح گروه تکفیری داعش در دو روستای ناحیه ی باب در استان حلب، اقدام به کنترل شناسنامه ی اهالی کرده و سیصد تن از کودکان، زنان و مردان این دو روستا را ربوده اند.
خبرنگار الجزیره از این موضوع اطلاع داده که تمام ربوده شدگان کُرد هستند و افراد داعش آنها را سوار بر خودروهای خود کرده و آنان را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. هنوز از سرنوشت ربوده شدگان اطلاعی در دست نیست و گفته می شود در میان آنان چند فرد سالمند و بیمار نیز دیده می شوند.
صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه و خبرنگار الجزیره از این موضوع خبر داده که هدف داعش از ربودن این افراد، وادار نمودن کردها به تخلیه ی این مناطق است. مسلم بر این باور است که داعش قصد دارد تا با اشعال کامل مناطق تحت کنترل مدافعین کُرد، روستاهای مرزی را به قلمرو خود در رقه متصل کرده و یک امارت اسلامی تاسیس کند.
انتشار خبر ربوده شدن روستاییان کُرد در حالی است که درگیری بین داعش و مدافعین کُرد در سرکانی (راس العین) همچنان ادامه دارد و این احتمال در میان است که داعش بخواهد روستاییان را با برخی از نیروهای دستگیر شده ی خود؛ مبادله کند.

بنا براین گزارش، درشهر حلب در شمال سوریه نیز اصابت گلوله های خمپاره به مدرسه الغزاوی در منطقه الجابریه حلب، خساراتی برجا گذاشت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *