۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حکومت ترکیه نمی تواند اوجالان را فریب دهد

حکومت ترکیه نمی تواند اوجالان را فریب دهد

  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۲۹ بازدید
  • ۰

عبدالله اوجالان اعلام کرده که دولت اردوغان باید برای برآورده ساختن مطالبات کردها قدم بردارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه تلویزیونی NTVmsnbc ظهر امروز یک بار دیگر هیات نمانیدگان حزب صلح و دموکراسی برای دیدار با عبدالله اوجالان به جزیره ایمرالی رفت.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح ودموکراسی و پروین بولدان نماینده اغدیر تنها نمایندگانی بودند که این بار موفق به ملاقات با اوجالان شدند و وزارت دادگستری ترکیه به این بهانه که سری ثریا اُندر نماینده استانبول، در تحریک جوانان گزی پارک و میدان تقسیم نقش داشته، مانع از حضور او در هیات ملاقات با اوجالان شد.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی پس از بازگشت از ایمرالی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:«اوجالان درباره آتش بس و مذاکرات صلح بین پ.ک.ک و ترکیه گفت: در حال حاضر همه تحرکات نظامی بین پ.ک.ک و ارتش متوقف شده و این فضا صرفا با ابتکار عمل و درخواست من به وجود آمده است. من حتی بیش از حد وظیفه خود در این مقطع سیاسی گام برداشته ام و انتظار دارم که حکومت ترکیه نیز به طور جدی قدم بردارد. اگر سران حکومت ترکیه تصور کنند که می توانند اوجالان را فریب دهند، سخت در اشتباهند. او همچنین در این دیدار درباره ناآرامی های اخیر استانبول و سایر شهرهای ترکیه به نکات مهمی اشاره کرد. وی بر این باور است که نباید میادین ترکیه به دست پیروان شبکه ارگن اکُن سپرده شود. اوجالان گفت که دولت اردوغان باید به ناآرامی های اخیر به عنوان راهکاری برای درک مطالبات مردم ترکیه بنگرد. »
دمیرتاش همچنین درباره عدم حضور سری ثریا اُندر در هیات ملاقات با اوجالان گفت:«ما تحمل این وضعیت را نداریم و نمی خواهیم که هیات ملاقات، از سوی وزارت دادگستری تعیین شود. اگر دئولت به این وضعیت ادامه دهد، حزب صلح و دموکراسی مواضع متفاوتی اتخاذ خواهد کرد و این بار نیز ما به احترام اوجالان راضی شدیم که به ملاقات برویم. این که هر بار به بهانه ای یکی از رفقای ما را از سفر به ایمرالی منع کنند، اقدام درست و قابل قبولی نیست. »

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین