۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حمایت رژیم صهیونیستی از پ‌.ک‌.ک

  • ۲۷ مهر ۱۳۹۳
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

اسرائیل و عده‌ای از کُردهای پ‌ک‌ک به بهانه مقابله این گروه با داعش حمایت کردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از مشرق نیوز ،هر چند با توجه به بحرانی که اخیرا داعش در عین‌العرب به وجود آورده بود، صهیونیست‌ها قصد دارند از این طریق خود را مخالفت داعش و از حامیان مقابله با تروریسم جلوه دهند، اما ماجرا روی دیگری هم دارد و آن حمایت تل‌آویو از کُردهای پ‌ک‌ک در مقابل کشورهای چون ایران، ترکیه و عراق است.

مدتها قبل بود که «اوفرا بن گیو» یکی از کارشناسان ارشد اسرائیلی که در کنفرانسی که با حضور جمعی از صهیونیست‌ها به همراه چند تن از نویسندگان و روزنامه نگاران ترکیه منجمله جنگیز چاندار و نورای مرت از سوی طرفداران پ‌ک‌ک در اروپا برگزار شده بود سخن می گفت، با اشاره به روند موسوم به بهار عربی مدعی شد که بعد از بهار عربی نوبت بهار کردی فرا رسیده و رژیم صهیونیستی همواره از کردهای منطقه حمایت خواهد کرد.

این کارشناس صهیونیست همچنین با اشاره به قدرت گرفتن پ‌ک‌ک در دوران اخیر در منطقه اذعان کرد که تقویت پ‌ک‌ک از نظر آینده اسرائیل حائز اهمیت فراوانی است.

از سوی دیگر جنگیز چاندار نویسنده و روزنامه نگار ترک نیز در این نشست همانند کارشناس اسرائیلی ضمن دفاع از نظریه وی مبنی بر فرارسیدن بهار کردی در منطقه در ادامه افزود که دولت ترکیه مجبور است که پ‌ک‌ک و نمایندگان این گروه را به رسمیت بشناسد و وی و دوست صهیونیستش از این پس در راستای این هدف تلاش خواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین