۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حزب دمکرات کردستان عراق: پ.ک.ک، تمام فرصت های پیش آمده برای پیشبرد مسائل کردها را هدف گرفته است

حزب دمکرات کردستان عراق: پ.ک.ک، تمام فرصت های پیش آمده برای پیشبرد مسائل کردها را هدف گرفته است

  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
  • ۵۳۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نهاد فرهنگی و رسانه ای در حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) با انتشار بیانیه ای خطاب به گروه تروریستی (پ.ک.ک) و دوران کالکان از اعضای شورای رهبری این گروه، ضمن اینکه نیروهای پ.ک.ک، را افراد نقاب دار خوانده، اعلام کرد که پ.ک.ک، دچار ورشکستگی سیاسی شده است.

در این اعلامیه اشاره شده که جمیل بایک و بسه هوزات از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک، و همچنین دوران کالکان و گروهی در پ.ک.ک، اقدام به اتهام زنی به حزب دمکرات و حملات رسانه ای علیه این حزب کرده و سعی در پنهان ساختن نیات ضد کردی خود دارند و تلاش می کنند که جنبش آزادی خواهی کردها در هیچ کجا توان ادامه حرکت،حیات و فعالیت های مدنی خود را نداشته باشد.

این بیانیه همچنین پ.ک.ک، را متهم کرده که از هرگونه دستاورد سیاسی کردها در منطقه ناراضی بوده و علیه هر فرصتی که برای پیشبرد حقوق و مسائل کردها پیش آمده ، عمل کرده و این فرصت ها را از بین برده است و برای پنهان ساختن گذشته خود اقدام به تحریف تاریخ منطقه کرده و پاکسازی داخلی خود و تصفیه حساب های امنیتی و ورشکستگی سیاسی خود را به پای اقلیم کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان (پارتی) گذاشته و با پنهان ساختن اشتباهات خود از احزاب کردستانی بهانه جویی می کنند.

در بخش دیگر از بیانیه حزب دمکرات، پ.ک.ک، به بازی با سرنوشت مردم برای تامین منافع کشورهای منطقه متهم شده و آمده که رهبران پ.ک.ک حتی با زبان کردی آشنا نبوده و باید پاسخ دهند که چرا تحت نام کرد اظهارنظر کرده و در اقلیم کردستان عراق هستند و اشاره شده که نیروهای پ.ک.ک، مانند نیروهایی اجیر شده در مرزها، برای طرفی خاص ماموریت های سیاسی را اجرا می کنند و در تلاشند که با استفاده از معیارهای منطقه ای دستاوردهای کردها را به صفر برسانند.

همچنین آمده که پ.ک.ک، در انتقاد از حزب دمکرات، به اتحادیه میهنی اشاره و خود را دلسوز این حزب نشان داده، اما حزب دمکرات تاکید می کند که اتحادیه میهنی شریک این حزب در تشکیل و اداره دولت اقلیم کردستان بوده و میان دو طرف هماهنگی بسیاری در اداره اقلیم و مشارکت سیاسی وجود دارد.

نهاد رسانه ای حزب دمکرات خاطر نشان ساخته که پ.ک.ک علیه ایجاد ساختار دولت و پارلمان اقلیم کردستان عراق عمل کرده و با پیشمرگ های اقلیم وارد جنگ شده و پیشتر جلال طالبانی دبیر کل و بنیان گذار فقید حزب اتحادیه میهنی کردستان در صحن پارلمان، اقدام به افشای اهداف و ماهیت پ.ک.ک، کرده است.

در بخش دیگری نیز آمده که پ.ک.ک، ساکنین مناطق مزری اقلیم را تحریک به ایجاد آشوب و اغتشاش با هدف ورود ترکیه به خاک اقلیم و نابود کردن دفاتر حزب دمکرات و دیگر احزاب سیاسی اقلیم کرده و ده ها روستای اقلیم را در کنترل خود دارد و  همچنین دلیل بروز درگیری با پ.ک.ک، در خاک اقلیم ناشی از اقدامات پ.ک.ک، و تلاش اقلیم، برای دفاع از خود دانسته است.

همچنین اشاره شده گروه پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه نیز جایگاهی مردمی نداشته و در مراسم های مختلف پرچم اقلیم را آتش زده و از فعالیت احزاب مخالف خود جلوگیری می کند

حزب دمکرات تاکید کرده که پ.ک.ک دچار انشقاق و تصفیه حساب و پاکسازی های داخلی شده و جایگاه مردمی خود را نیز از دست داده و در کردستان ترکیه نیز فرصت های دستیابی به صلح و حل مسئله کردها را از میان برده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین