۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حزب دموکرات کردستان عراق، ۸ نهاد اقماری پ.ک.ک را تعطیل کرد

حزب دموکرات کردستان عراق، ۸ نهاد اقماری پ.ک.ک را تعطیل کرد

  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق، ساختمان های مربوط به نهادهای اقماری پ.ک.ک را تعطیل کرده و بیش از بیست نفر را بازداشت کردند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دجله (DİHA) دیروز در مقابل ساختمان پارلمان کردستان، مراسمی با حضور اعضای «حزب راهکار دموکراتیک» (از نهادهای اقماری پ.ک.ک) برگزار شد و در این مراسم اعلام شد که در سال ۱۹۹۷ تعدادی از افراد پ.ک.ک در یک بیمارستان در اربیل به دستور بارزانی و توسط حزب دموکرات کردستان عراق کشته شده اند.
استانداری اربیل امروز با صدور بیانیه ی تندی این حرکت را تلاش برای سیاه نمایی قلمداد کرده و اعلام کرد که پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن هیچ دستاوردی برای کردها نداشته اند و حق ندارند علیه حزب دموکرات، صحبت کنند.
ساعاتی پیش در اربیل، زاخو و دهوک، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق به ساختمان های هشت نهاد اقماری پ.ک.ک رفته و پس از دستگیری کادرها و کارمندان این نهادها، درب ساختمان ها را لاک و مهر کردند.
ساختمان مرکزی کنگره ی ملی کُرد (KNK)، دفتر حزب راهکار دموکراتیک اربیل، دفتر خبرگزاری دجله در اربیل، دفتر روزنامه ی آزادی ولات، نهاد زنان مبارز و نهاد جوانان مبارز از جمله نهادهای اقماری پ.ک.ک هستند که به فعالیت آنها خاتمه داده شده و نیروهای آنها دستگیر شدند.
دجله اعلام کرده که بیش از بیست نفر از دستگیرشدگان در همان ساعات اولیه مورد بازجویی قرار گرفته و آزاد شده اند اما هنوز از سرنوشت هشت تن از دستگیرشدگان اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق، طی ماه های اخیر در مورد تقسیم قدرت در مناطق کردنشین سوریه اختلافات جدی پیدا کرده اند. حزب اتحاد دموکراتیک که به عنوان یکی از نهادهای اقماری پ.ک.ک قدرت سیاسی و نظامی در سه منطقه ی کردنشین سوریه را در اختیار دارد، طی روزهای گذشته شش تن از سیاست مداران کُرد سوری وابسته به بارزانی را از این مناطق اخراج کرده و آنان را وادار کرده به اقلیم کردستان عراق بروند. آگاهان سایسی بر این باورند که اختلاف بر سر قدرت در شمال سوریه، مهم ترین مانع برای برگزاری نشست چندجانبه ی موسوم به کنگره ی ملی کُرد در اربیل بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *