۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب الله ترکیه در برابر پ ک ک

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود به “حزب‌الله ترکیه” که گروهی غیرمرتبط با حزب‌الله لبنان است نیز به عنوان یک گروه تروریستی و رادیکال که برای مقابله با پ ک ک تاسیس یافته، اشاره کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در این گزارش سالانه با محوریت خشونت سیاسی که توسط وزارت امور خارجه آمریکا به رشته تحریر درآمده، آمده است که پ ک ک در ترکیه به مبارزات خشونت‌بار خود در سال گذشته ادامه داده و ۲۲۶ مورد عملیات تروریستی تا نوامبر سال گذشته میلادی گزارش شده است.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا با عنوان “گزارش‌های کشور در مورد تروریسم در سال ۲۰۱۲” رویدادهای تروریستی سال ۲۰۱۲ را عنوان داشته و اقداماتی چون سازش صلح‌آمیز میان دولت آنکارا با پ ک ک و کاهش حائز اهمیت رویدادهای خشونت آمیز در پنج ماه گذشته را شامل نمی‌شود.

علاوه بر این در گزارش دولت آمریکا، ترکیه به خاطر رویکرد بلندمدت خود در مقابله با تروریسم مورد تحسین قرار گرفته است.

در این گزارش همچنین آمده که آنکارا ریاست مشترک اجلاس جهانی مقابله با تروریسم را با متحد خود آمریکا در اختیار دارد و کمک‌های واشنگتن را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی از جانب پ ک ک در سال گذشته میلادی دریافت کرده است.

در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به این نکته اشاره شده که ترکیه با یک تهدید تروریستی مهم داخلی در سال ۲۰۱۲ مواجه بوده و برای مقابله با این اقدامات واکنش شدیدی نشان داده است.

در این گزارش هم‌چنین عنوان شده که پ.ک.ک به اقدامات تروریستی و خشونت‌بار خود در سراسر ترکیه و با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های واقعی از جمله حمله به گشت‌های نظامی در سراسر کشور، انفجار بمب‌های دست‌ساز در مناطق نظامی مشخص شده و راه‌های گشت پلیس و بمب‌گذاری در مناطق غیرنظامی و امنیتی علیه دولت ترکیه دست به اقدام زده است.

بر اساس گزارش مرکز مقابله با تروریسم در آنکارا تا نوامبر سال گذشته میلادی ۲۲۶ رویداد تروریستی در ترکیه به وقوع پیوسته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود آورده که در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال گذشته میلادی علیه اعضای حزب پ ک ک ۴۹۴ تروریست کشته، ۲۱ تن دیگر زخمی و ۴۴ تن دیگر نیز دستگیر شدند. علاوه بر این در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۵۵ عضو پ ک ک نیز خود را به مقام‌های دولتی ترکیه تسلیم کرده‌اند.

در این گزارش همچنین قانون مقابله با تروریسم ترکیه مورد انتقاد قرار گرفته و از آن به عنوان مانعی موثر علیه شبکه‌های جهانی تروریسم یاد شده است.

در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا علاوه بر پ ک ک به گروه‌ها و احزاب تروریستی دیگر در داخل ترکیه اشاره شده که از آن میان می‌توان به “حزب آزادی‌بخش مردم انقلابی ترکیه” که یک گروه مارکسیستی لنینیستی ضد آمریکایی و ضد ناتوست و به دنبال براندازی دولت ترکیه است، اشاره کرد.

علاوه بر این در این گزارش به “حزب‌الله ترکیه” که گروهی غیرمرتبط با حزب‌الله لبنان است نیز به عنوان یک گروه تروریستی و رادیکال که برای مقابله با پ ک ک تاسیس یافته، اشاره شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین