۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جنگ غیر مستقیم میان PKK و PDK در کردستان سوریه

جنگ غیر مستقیم میان PKK و PDK در کردستان سوریه

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
  • ۲۸۱ بازدید
  • ۰

در گیری غیر مستقیم میان حزبPYD زیر شاخه ی سوری PKK و PDK حزب الپارتی ( شاخه ی حزب دمکرات کردستان عراق در سوریه ) رخ داده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق با همکاری اردوغان نخست وزیر ترکیه از عاملان اصلی جنگ و خونریزی در کردستان سوریه می باشند. بارزانی برای به رسیدن قدرت در مناطق کردستان سوریه با اردوغان متحد شده و با تبعیت از خط و مشی اردوغان برای دست یابی به اهداف خود میان کُردهای سوریه اختلاف می اندازد.
حزب الپارتی شاخه ی دمکرات کردستان عراق در سوریه که از هر لحاظ توسط بارزانی ساپورت می شود ، در مقابل PYD از زیر شاخه های PKK قرار گرفته و اختلافات شدیدی میان این دو گروهک تروریستی رخ داده است.
براساس خبری که در سایت مشترک فرقه‌های پژاک و پ‌ک‌ک منتشر شده است؛ ساعت ۲۳ دیروز گروهی از حزب الپارتی (شاخه‌ی حزب دمکرات کردستان عراق در سوریه) با سرکردگی عبدالحکیم بشار، به منزل یکی از اعضای مسلح پ‌ک‌ک در شهر کوبانی (عین‌العرب) بنام صلاح‌الدین مصطفی حمله و نامبرده را به شدت زخمی کرده‌اند.

مصطفی گفته که ساعت ۲۳ روز گذشته که می‌خواسته از سرکار به خانه برگردد، در محله‌ی مَکتَلین واقع در شرق شهر کوبانی، گروهی از اعضای مسلح الپارتی به منزل وی هجوم آورده‌اند و قصد کشتن وی را داشته‌اند که نتیجه‌ی این درگیری زخمی شدن مصطفی بوده است.

مصطفی که از اعضای قدیمی پ‌ک‌ک است و چندین سال را نیز در کوهستان‌های قندیل و گاره گذرانده، در ادامه‌ی تشریح این حمله گفته که وی افراد مهاجم را شناسایی کرده و اسامی آنها به قرار زیر است:

۱ـ محمد محمود مصطفی

۲ـ فیصل عبدالرحمان

۳ـ علاالدین مصطفی حَنَفی

۴ـ میران ابراهیم شکری

گفتنی است این اختلافات میان PKK و ‍PDK (البته میان زیرشاخه‌هایشان در این کشور) از زمانی شروع شد که پ‌ک‌ک با اعزام اعضای قدیمی و اهل سوریه که سال‌های زیادی را در کوهستان‌ها گذرانده بودند؛ برای تأسیس شاخه‌ی نظامی تحت امر پ‌ی‌د به سوریه و بعداً حمله‌ی این شاخه‌ی نظامی به دیگر احزاب و گروهها و تهدید آنها و ایجاد فضای رعب و وحشت در شهرها و روستاهای کُردنشین این کشور، قصد داشت تا این مناطق را همچون مناطق مرزی شمال عراق واقع در اقلیم کردستان به حاکمیت خود درآورد. حزب دمکرات کردستان عراق نیز سعی کرد از طریق زیرشاخه‌ی خود در سوریه وارد میدان شود و با پ‌ک‌ک به مقابله بپردازد.

هرچند اختلافات PKK و ‍PDK از همان بدو تأسیس پ‌ک‌ک شروع شده، اما اینبار شعله‌ی دشمنی‌ها و نفاق خود را به مناطق کُردنشین سوریه کشانده‌اند. گفتنی است بسیاری از خانواده‌های این مناطق، به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها در این مناطق که مسبب آن نیز شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک است، به شمال عراق و برخی نیز به مناطق مرزی ترکیه پناه آورده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین