۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمال عبداله : پ.ک.ک تفاوت حمله و دفاع را نمی داند!

  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سیاست های پ.ک.ک را که همه به چاه منافع متجاوزان سرازیر می شود، متوقف کنید، اما بیایید و از منظر نظامی و تفاسیر نظامی به آن نگاه کنید.

۱٫ خود پ.ک.ک می گوید ۵ نفر از نیروهایش در خلیفان کتک خورده و کشته و زخمی شده اند اما در عین حال می گوید به ما حمله کردند. این پنج عضو پ.ک.ک در دیاربکر، مرسین یا وان نبودند، بلکه در خلیفان بودند، اما پ.ک.ک مدعی است حتی اگر در خلیفان باشند، پ.ک.ک همچنان دفاعی است و تهاجمی نیست!

۲٫ پ.ک.ک در خلیفان است که از نظر قانون اساسی و قانوناً متعلق به حکومت اقلیم کردستان عراق است، بنابراین تنها نیروهای قانونی که باید در خلیفان حضور داشته باشند، نیروهای اقلیم کردستان یا هر نیروی دیگری با آگاهی، رضایت و توافق با حکومت مرکزی هستند. حکومت منطقه ای علاوه بر این دو مورد، هر نیروی مسلح دیگری در خلیفان یا هر جای دیگر در اقلیم کردستان، نیروی متخاصم علیه اقلیم کردستان و در عین حال یک نیروی متجاوز علیه اقلیم کردستان عراق است.

از اینرو پ.ک.ک متعلق به نیروهای قانونی حکومت اقلیم کردستان نیست و با آگاهی و توافق با حکومت اقلیم کردستان و نهادهای قانون اساسی حکومت مرکزی عراق در منطقه نیست!

به راستی کسانی که در دامان متجاوزان به حقوق کردها می افتند شبیه پ ک ک می شوند و حرف می زنند!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین