۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلال طالبانی و پ.ک.ک

  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : جلال طالبانی خطاب به پ ک ک :با دو گلوله ای که از یک قاچاقچی گرفتید نمی توانید با ایران بجنگید
سیمکو سرهیلدان بنا به گفته پ ک ک در ۳ سپتامبر بر اثر شلیک خمپاره توسط دولت ایران در امتداد کوه قندیل کشته شد . با این حال، کشته شدن سیمکو سرهیلدان کادر پ ک ک ایرانی ، امری پیچیده است و حقایق پنهان شده دارد، درست مانند ماجرای ریزن جاوید (یوسف ربانی) که در ۴ آگوست سال جاری در کامیشلو کشته شد .
هر ساله پژاک وکودار به مناسبت سالگرد کشته شدن ماجد کاویانی فرمانده نیروهای پژاک بیانیه می دهد و ادعا می کنند که در برابر حملات دشمن کشته شده است اما کشته شدن هر عضو ایرانی در گروهک پ ک ک و پژاک ابهاماتی دارند که باید تحقیقاتی صورت گیرد.

اگر ابعاد واقعی حادثه بررسی شود، مشخص می شود که پ.ک.ک و پژاک نمی توانند در مورد سیمکو صحبت کنند، زیرا به سیمکو خیانت کرده اند. زیرا پ ک ک، سیمکو و ۲۱ نفر دیگر را که در آن جنگ کشته شدند از پشت خنجر زد زیرا پ ک ک فشاری مضاعف به سیمکو وارد کرد وو درموقع درگیریها نیرو کمکی برایش نفرستادند اما طبق ادعای اهالی روستاها در قندیل می گفتند زمانی که جنازه سمکو را دیده بودن انها گفتند که از پشت به اوگلوله زده اند جای ترکشی در میان نبود و این ادعا بی پاسخ ماند ؟.

تمام تپه هایی که سیمکو می خواست از ان دفاع کند تک تک بدست ایران افتادند . درگیری ایران و پ.ک.ک که از ۲۵ تیرماه ۱۳۹۰آغاز شد تا اواسط شهریور ماه ادامه داشت و بر اساس اعلام رسمی در این جنگ ۲۱ تن از اعضای پ.ک.ک کشته شدند و پ ک ک افراد کم سن و سال را نیز به منطقه درگیری فرستاده بود .

چه اتفاقی افتاده بود؟

در ۱۶ جولای، ایران می خواست که امتداد کوه قندیل را که مرز مشترک عراق و ایران بود ، که با شهرهای رانیه، قالادیزه نزدیک بودرا از وجود تروریستهای پ ک ک و پژاک پاک سازی کند . به ویژه تپه استراتژیک که بنام تپه جاسوسان نامیده می شود، جزو اولین مکان های مورد هدف است.

یک پروسه ۵۰ روزه وجود دارد. در پایان این جنگ ، پ‌ک‌ک تمام قله‌های قندیل از جمله تپه جاسوسان را که نقطه کانونی جنگ بود، با دادان تلفات بیشتر مجبور به عقب نشینی شد .

پ‌ک‌ک در آن جنگ «جلال طالبانی را خائن» اعلام کرد

پ ک ک از ابتدای جنگ می دانست که ایران این تپه ها را خواهد گرفت . جلال طالبانی رئیس جمهور وقت عراق و رهبر اتحادیه میهنی کردستان در نامه ای خطاب به پ.ک.ک گفت: شما نمی توانید که با دو گلوله ای که از یک قاچاقچی گرفتید با ایران بجنگید، نگذارید بچه های کرد بیهوده کشته شوند. طالبانی می گفت از جاسوسان باید تپه های الحاقی به پیشمرگه ها سپرده شود تا ایران نتواند وارد این مکان های استراتژیک شود. اما پ ک ک در آن زمان طالبانی و اتحادیه میهنی کردستان را خائن اعلام کرد و در نهایت ایران تپه جاسوسان را به تصرف خود در اورد

ایران با تسلط براین تپه ها صدها روستا از جمله در شهرهایی مانند قالادیزه، سینگسر، چارکورنا و رانیه مستقر شده است.

اعضای بی شرم پژاک از پیروزی می گویند

بسیاری از کادرهای پژاک در آن زمان به دلیل اینشکست از صفوف پژاک خارج شدند. در واقع دو جوان از شرق کردستان که در درگیری قندیل شرکت کرده بودند، با شلیک گلوله به خودشان گفتند که این خیانت پ ک ک را قبول ندارند و گفتندکه پ ک ک از انها حمایت نکردند و پشت انها را خالی کردند

اما اکنون این خیانت توسط پ.ک.ک و پژاک به عنوان یک پیروزی نشان داده شده، مهر و موم شده است. شیار شوگر، یکی از فرماندهان YRK، بازوی نظامی پژاک، می گوید: «ما از یاد و خاطره سیمکو سرهیلدان محافظت خواهیم کرد. چگونه از خاطره او محافظت خواهید کرد؟ در کنار شما، فرمانده شما، ریزانجاوید ، به دلیل انتقاد از PKK به شمال سوریه تبعید شد. شما فرمانده YRK هستید و نمی توانید مستقل باشید وهمیشه طبق دستورات پ ک ک عمل می کنید ، وقتی صحبت می کنید نمی توانید دولت ایران را استعمارگر خطاب کنید. شما دست نشانده پ ک ک هستید. و شما جوانان شرق کردستان را به پیوستن دعوت می کنید اما انها را به ترکیه می فرستید وکشته می شوند . آیا ممکن است چنین چیزی رخ دهد؟

بدتر از Şiyar Şevger آرین آره، فرمانده شاخه زنان (نیروی مدافع از زن)، Hezen Parastina Jin، HPJ است. همانطور که مشخص است، آرین حتی نمی تواند راست خود را از چپ خود تشخیص دهد. در توصیف جنگی که در آن تپه ها بدست ایران افتاد خبر ندارد . آرین می گوید ، دولت ایران هنوز از حمله به قندیل پشیمان است؟ چرا که ایران با تمام تکنیک ها و تکنولوژی هایی که دارد در قندیل شکست خورد.اما آرین نمی گوید که چرا همه تپه ها بدست ایران افتاد ؟

به گفته آرین، پ.ک.ک در جنگ به پیروزی بزرگی دست یافت. اما اگر کمی سرش را بلند کند و به کوه قندیل نگاه کند، می بیند که چگونه از تمام روستاهای قندیل نور پاسگاه های مرزی که ایران آن را پایگاه می نامد دیده می شود.
متاسفانه افرادی مثل شیار و آرین عروسک هستند. پ.ک.ک آنها را نگه داشت تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنند. آنها افرادی هستند که فراموش کرده اند چرا حتی بیرون رفته اند. در غیر این صورت می پرسند چگونه کوه هایی که سیمکو برای محافظت از آنها جان داد، یک شبه ایران توانست انها را بگیرد. چرا ریزان جاوید به کامیشلو تبعید شد؟ خواهند گفت. آنها بدون یک سوال تسلیم سیاست پ.ک.ک در ایران شدند.

پ ک ک از جوانان کرد ایرانی بهره برداری می کند. مدیران پ.ک.ک، جمیل بایک، مصطفی کاراسو و غیره با فرصتی که امریکا به آنها داده است، در سلیمانیه به راحتی زندگی می کنند. مصطفی کارسو بهار و تابستان سال گذشته درسلیمانیه تحت معالجه قرار گرفت.پ‌ک‌ک از یک سو در مرگ ریزان جاوید دخیل بود. مردم کردستان ایران می داند که پ ک ک و پژاک در صدد هستند که جوانان را تحریک کنند اما میدان را به این گروهکها نمی دهند. اینجاست که مسئله اصلی شروع می شود. برداشتن نقاب پ ک ک در شرق کردستان ضروری است. اگر جوانان کردستان ایران واقعا خواهان سلامت جامعه هستند ، باید جلوی دستکاری های پ.ک.ک و پژاک را بگیرند. در واقع نه تنها درباره او بلکه باید بنویسند که چگونه پ.ک.ک به مردم و جوانان کردستان خیانت کرد. سیمکو سرهیلدان نیز مانند ریزان جاوید قربانی این خیانت پ ک ک شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین