۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تکرار ۷ پیشنهاد مرحله ی اول صلح در مرحله دوم

تکرار ۷ پیشنهاد مرحله ی اول صلح در مرحله دوم

  • ۶ تیر ۱۳۹۲
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

در شرایطی را که گروهک پ ک ک در اولین مرحله از پروسه ی صلح و آشتی ناکام مانده است، اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در نامه ای به هیات دولت ترکیه، خواستار بررسی دومین مرحله ی مذاکرات صلح در چهارچوب پروژه ی تغییر قانون اساسی شد و پیشنهادات مرحله اول را دوباره تکرار کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بر اساس توافقات بدست آمده میان دولت ترکیه و سران پ ک ک مقرر شده بود که کریلاهای پ ک ک با عقب نشینی از خاک ترکیه دولت این کشور اقداماتی را در زمینه مطالبات کُردها انجام دهد .اکنون بیشتر از ۹۰ درصد کریلاهای پ ک ک و پژاک مناطق استراتژی خود را ترک کرده و در خاک عراق مستقر شده اند و دولت ترکیه هیچ کام مثبتی را انجام نداده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی T24 حزب صلح و دموکراسی در خصوص آخرین ملاقات نمایندگان کُرد با عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک، اطلاعاتی در اختیار رسانه ها گذاشت.
این حزب نزدیک به پ.ک.ک که در مجلس ملی ترکیه دارای سی کرسی می باشد، از این موضوع خبر داده که اوجالان در نامه ای به هیات دولت ، درباره ی مرحله ی دوم مذاکرات صلح بین پ.ک.ک و آنکارا، ۷ پیشنهاد تکراری را که در مرحله اول بایستی به اجرا در می آمد بار دیگر به سران دولت ارائه کرده است.
پیشنهادهای اوجالان به این شرح است: ۱- معضل کردهای ترکیه در واقع یکی از موانع جدی بر سر راه دموکراتیزه شدن ترکیه است و لازم است که این معضل، با استفاده از راهکارهای سیاسی و حقوقی و تغییر قانون اساسی ترکیه حل شود. ۲- در مورد حقوق زنان، نیاز به تاسیس یک کمیسیون ویژه وجود دارد. ۳- تاسیس کمیسیون حقوقی به منظور بررسی راهکارهای تغییر قوانین. ۴- بهادادن به فعالیت های خارج از چهارچوب مجلس ملی به منظور ارائه ی تصویر روشنی از مشکلات امنیتی جامعه که مسیر فعالیت نهادهای اجتماعی را ناهموار می کند. ۵- بها دادن به نهادهای اقتصادی – اجتماعی و مدنی. ۶- تاسیس کمیسیون ویژه اکوسیستم. ۷- دولت به پیشنهادنامه های ارائه شده از سوی نهادها و گروههای صلح بها داده و نظرات آنان را در برنامه های خود لحاظ کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *