۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • تنها کارکرد پژاک صدور بیانیه های دروغین و تامین نیرو برای پ.ک.ک است

تنها کارکرد پژاک صدور بیانیه های دروغین و تامین نیرو برای پ.ک.ک است

  • ۱۳ دی ۱۴۰۲
  • ۱۱۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: گروهک تروریستی پژاک یکی از گروهک های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی ایران است که در بدترین شرایط بسر می برد. وضعیت پژاک طوری شده است که نمی تواند مستقل تصمیم بگیرد و مدیران آن نیز هر یک در جایی بسر می برند. عده ای از سران گروهک مانند سیامند معینی و اهون چیاکو در اروپا در حال خوش گذرانی  هستند و دیگر کادرها نیز در  منطقه پنجوین و آسوس در شمال عراق در غارها سکونت دارند و شرایط از هر لحاظ به طوری است که کادرها در غارها محدود شده اند و نمی توانند پا بیرون بگذارند.

گروهک تروریستی پژاک در گذشته و بخصوص در مناطق کرد نشین یک سری عملیات های تروریستی علیه شهروندان کرد انجام داد که دهها نفر را به شهادت رساندند. حتی در چندین عملیات کودکان را نیز مورد هدف قرار دادند.

آمار عضوهای پژاک متغیر و حدودا بین ۱۵۰ الی ۲۵۰ نفر هستند که از طرف پ.ک.ک هدایت می شوند. پژاک یک شاخه از پ ک ک است و همه احتیاجات لجستیکی و انسانی و تسلیحاتی را  از طرف پ ک ک تامین می کند.

پژاک در واقع از طرف پ ک ک هدایت می شود و مستقیما با دستور رهبر پ ک ک عبداله اوجالان تاسیس شد  و بعنوان شاخه ای از پ ک ک محسوب می شود.

پژاک برای پیشبرد اهداف پ.ک.ک ایجاد شده است و اگر پ ک ک بخواهد می تواند پژاک را منحل کند و نیروهایش را به پ ک ک ملحق کند. پژاک بیشتر برای منافع پ ک ک و خارج شدن پ ک ک  از بحران سیاسی و دیپلماتیک در عرصه سیاسی اروپا و آمریکا ایجاد شد. در واقع پ ک ک خواست پیامی به دولت های غربی بدهد که من هم مخالف ایران هستم و نیرویی نیز دارم که علیه ایران در حال جنگ است که در ابتدای تاسیس پژاک شدت عملیات ها در ایران تشدید شد. اما بعد از مدتی دولت های غربی فهمیدند که پژاک شاخه ای از پ ک ک است و بیشتر حمایت نکردند و حمایت ها مشروط شدند. زیرا هر دو از تفکرات اوجالان تبعیت می کردند.

غربی ها بیشتر از پژاک بعنوان منبع اطلاعات علیه ایران استفاده کردند و به همین سبب نیز بیشتر دولت فرانسه تا حدودی از پژاک در کارهای رفت و امد به اروپا و از جمله تهیه ویزا حمایت کردند.

پژاک مستقل نبود بلکه در دستان پ ک ک بود و همانند یک اسباب بازی بود و تنها برای اهداف و برطرف کردن احتیاجات و اهداف پ ک ک ایجاد شده بود و فعالیتش در نوار مرزی بیشتر بر جمع آوری مالی و جذب نیرو برای پ ک ک بود. زیرا پ ک ک در وضعیت شدید جنگی با دولت ترکیه بسر می برد و برایش از همه مهمتر نیروی انسانی در اولویت بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *