۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تضاد مابین پ.ک.ک و دین اسلام در مناطق کردنشین ترکیه

  • ۴ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در بسیاری از تاریخ‌های تحریف شده چنین وانمود کرده‌اند که کردها با زور شمشیر مسلمان شده‌اند و در اثر فشار عرب‌ها، ثروت و فرهنگ و باورداشت‌های مردم به یغما رفته است و کردها در بعد از اسلام همیشه در سایه‌ تیر و شمشیر به سر برده‌اند! این نوع اتهامات بی‌پایه و اساس و ساخته‌ دشمنان قسم‌خورده‌ اسلام و کردها هستند و هیچ سند و مدرک معتبر تاریخی ندارند و ما به یاری خدای متعال در این باره، روشنگری لازم را خواهیم داد.
تاریخ کرد بسیار عمیق‌تر و قدیمی‌تر از آن چیزی است که اغلب ما شنیده‌ایم. کردستان گهواره‌ دوم بشریت است.مردم کرد بعد از شنیدن خبر ظهور دین اسلام، یک هیأت شش نفره را به ریاست «کابان» یا «گاوان» (گابان=گاوبان) به نزد پیامبر جدید در مدینه فرستاد و آنها مسلمان شدند و دعوت اسلام را به مناطق کردنشین تحت سلطه‌ ایران به ارمغان بردند. استاد «حسن محمود حمه کریم» جزئیات بیش‌تری در مورد هیأت کرد مطرح می‌کند و می‌گوید: «کردها چشم به راه منجی بودند و آن‌گاه که دعوت پیامبر (ص) از مرحله‌ی سری خارج شد،از سه منطقه‌ی کردستان سه هیأت جداگانه به سوی مدینه حرکت کردند و اخبار کردهای مظلوم را به پیامبر (ص) می‌رسانند و کردها هنگامی نزد پیامبر (ص) هیأت می‌فرستند که دعوت او فقط در چند محله‌ی شهر پیچیده بود و هنوز بخشی از مردم مکه از دین جدید مطلع نبودند!»… به هر حال آن چه مسلم است مردم کرد با عقیده‌ی راسخ و سینه‌ی گشاده و خیلی زود اسلام را پذیرفتند و به واسطه‌ی هیأت‌های خود، دریافته بودند که اسلام آنان را نجات می‌دهد.
آمدن اسلام به کردستان یک ضرورت تاریخی بود و اسلام توانست کردها را از شر بت‌پرستی و نزاع‌های داخلی نجات دهد. کردها توفیق یافتند روزگارانی را آسوده از ظلم سپری نمایند و به خود بیایند و خودشان را بشناسند. کردها تحت حمایت خلافت اسلامی توانسته‌اند حدود هفتاد امیرنشین کرد تشکیل دهند که هرگز در دوران حکومت امپراتوری‌های ایران و روم به آنان چنین اجازه نداده بودند و به این ترتیب کردها از حضیض ذلت به اوج قدرت رسیدند و از بت‌پرستی به خداپرستی روی آوردند و از تنگنای دنیا به فراخنای دنیا قدم گذاشتند.
در واقع در می یابیم که اسلام هویتی جدید به کردها بخشید و جامعه و پیوند قومی کردها را گسترش داد و تعصبات دینی و نژادی را نیز گسترده تر و آمیخته تر کرد. اگر تاریخ گذشته را بخصوص در خاورمیانه مطالعه کنیم که خیلی از قوم ها نابود شده اند و تنها قوم کرد توانسته از تاریخ به اینده گام بنهد و نقش اسلام در وجود قوم کرد نیز پررنگ تر است.
اسلام سبب شد که جامعه کردستان منسجم تر شود و معیارهای اخلاقی جامعه محکم تر شود. زیرا جامعه ای که بر مبنای اسلام و معیارهای دینی اداره شود غیر قابل تجزیه است و اگر امروزه که جامعه کرد گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک را قبول ندارند از همین تاریخ گذشته بر می آید. زیرا اگر جامعه کردی به هر تفکر بیرونی سر خم می کرد در عصر ما قومی بنام کرد نبود و به همین منظور جامعه، پ.ک.ک و شاخه هایش را قبول ندارد و بخصوص در ترکیه وجود پ.ک.ک موجب ضدیت و دو دستگی در جامعه تبدیل شده است. زیرا پ.ک.ک با ایدئولوژی اش می خواهد جامه کردی را تغییر دهد که با واکنش جامعه روبرو می شود و به رغم اینکه بیش از ۴۰ است که پ.ک.ک درصدد است که تفکرات کمونیستی را در جامعه کردی مشروعیت بدهد اما نتوانسته است نتیجه بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *